torsdag, november 21, 2013

Planka och ny börjar på stickning!

Oj, oj, oj, veckan går snabbt, ingen idé att skriva nånting på min lilla blogg, men nu kom jag på att jag kan skriva lite grand idag. Jag blev lite snopen, jag trodde aldrig att jag kunde sticka rätstickning och lägga upp sånt, men jag har suttit med det med elever. Nu höll jag på med lite annat än att hjälpa dom med läs- och skrivsvårigheter. Jag hjälper dom med hur man ska sticka, och jag som aldrig i hela mitt liv har gjort det! Men fröken tyckte att dom hade gjort det bra, så nu sitter jag och smyger här och stickar, det är riktigt roligt! Ska man kunna allting efter 40+ eller? Jag bara funderar! Jag tycker det är roligt att baka, sticka… Jag kanske kan det när jag blir lite äldre, och gör lite roligare saker än att bara sitta och titta på datorn och såna saker.
 Sen har jag varit på en träning och försökt motionera och så. Det var jag tvungen att också göra, men jag tror jag ska avboka vattenjympan här i eftermiddag, för jag känner inte för det. Jag känner att jag inte har ro i kroppen att byta om och så.
 Sen efter jobbet här i veckan så bjöd min boyfriend på middag. Det var en jättegod middag med ugnsstekt lax med potatismos och citronsås, det var riktigt smarrigt och gott! Och så lite kaffe och så på det, det var helt underbart! 

Nu är det bara en dag kvar, så är det helg. Det känns väldigt gott, helt perfekt! Så nu måste jag ta mig i kragen: varför, varför blir jag tvärtrött och orkeslös, precis som jag får en planka i skallen! Jag orkar inte göra nånting, hur ska jag ta tag i detta, jag begriper det inte! Men jag får försöka, så får vi se hur det blir. Så får vi se hur helgen blir och allting. Men nu ska jag fortsätta jobba, så får ni ha det så bra!

Inga kommentarer: