onsdag, januari 02, 2013

ofog

Det är underbart att helgerna är över! Dagen före nyårsafton var jag på gospel med en gammal kompis, vi var där och lyssnade på det, men ljudanläggningen var inte så bra tyckte jag. Vi hamnade uppe i gudstjänsten, vi skrattade gott, vi fikade innan, och klippte klorna på Zaffi.

 Vilka smällar det var på nyårsafton, det var ju fruktansvärt! Jag har aldrig varit med om något liknande, hur det skulle kunna vara. Jag satt faktiskt ensam hela nyår, och det var riktigt skönt, jag gjorde som jag ville.

 Men på nyårsdagen bakade jag faktiskt en krans, och hade i hackade hasselnötter, mandelmassa, honung, kanel, socker och vaniljsocker. Jag rullade ihop det och gjorde som Ernst. Så den bakade jag här, och fixade och donade med såna saker, och så städade jag och tvättade lite grand, och småplockade och så där. Jag trodde aldrig att jag skulle få orken till att göra detta. Såhär har min helg varit, och det har varit både ledsamt och trist, och alldeles underbart. Det har varit allt möjligt.
Men lilla Zaffi har fått lite ofog, hon ska ha lite godis på köksbordet nu, det tittar hon efter att hon vill ha. Nu blir det en tripp ut på stan idag, får se vad som händer. Det är bara några dagar kvar, så är man ledig. Jag har redan börjat planera in nästa vecka, träningspass och sånt, jag får komma igång med såna saker. Det ska bli underbart att få börja träna igen, och komma ut bland folk igen och så! Ni får ha en bra dag!

Inga kommentarer: