torsdag, januari 17, 2013

formativ

Nu är det torsdag, lång arbetsdag och så, men det är så kul på jobbet, och det är härligt, det händer väldigt mycket! Vi har fått lite nytänkande på jobbet, formativ bedömning. Det var intressant att höra på, hur det varit då och nu, det var väldigt trevligt. Vi slutade inte förrän fem, och jag skulle ta bussen hem. Och jag hade en som var så kärvänlig när jag kom hem, så jag fick ju bara sätta mig med henne. Jag kunde inte slita mig från min ljudbok över huvud taget, jag kan inte fatta att man kan bli så här förvirrad av en ren snuskbok, och att man kan lyssna på detta.

 Så blev det, jag blev sittande, och vi fjäskade lite grand. Jag såg på Lyxfällan, och jag fattar inte att folk vågar ta sms-lån, då skulle jag försöka spara till min katt eller nåt annat. Det skulle jag aldrig i mitt liv gå på, att sitta i en sån fälla. Man måste spara och sköta sin ekonomi och försöka bita ihop, även om det är billigt, så får man vänta tills man har råd, faktiskt. 

Nu är det att krypa ner i sängen och gå och lägga sig och ta det lugnt.

Inga kommentarer: