onsdag, september 19, 2012

orklös

Det börjar snart bli höst, och ny vecka är det… jag jobbar och sliter. Jag blir orkeslös, jag orkar inte gå till träningen, jag fuskar med det. Jag kände mig helt färdig en dag här i veckan. Nästa dag tvingade jag mig faktiskt att gå på mitt vattenpass. Det är så gott att göra! Det var helt underbart att päsa sen i soffan, sitta där och se på tv. Egentligen skulle man behöva göra lite mer.

 Men jag har vattnat blommor och slängt sopor och såna här saker. Och satt på tvättmaskin, det är bara det jag orkar göra just nu.

 Denna veckan är det studiedag för barnen, så jag ska åka ner till Göteborg en sväng, så får vi se vad dom säger och vad dom kommer att göra. Jag känner mig lite förkyld, vi får se vad detta blir. Jag har inte tid att vara sjuk nu, jag vill gärna komma igång, jag vill inte vara dålig.

Får se om jag får lite besök och såna saker också. Det är inte optimalt att åka spårvagn i Göteborg, det är inte så tydligt. Det gick ju bra dit, upp till sjukhuset, men tillbaka, då åkte jag åt fel håll – det är inte roligt! Jag åkte faktiskt tillbaka till centralen och jag gick in och köpte mig det här riset, thai-jasminriset, som är väldigt gott i riskokarn. Det finns inte här hemma att köpa. Jag var tvungen att köpa nytt batteri till min telefon. Jag provade att äta mat från Subway, det var wraps med kyckling och sesamsås. Det var rätt så gott, men det var väldigt lite mat. Jag tog tåget hem. Sen satt jag och såg på ”Bonde söker fru”, sen blev det inte att jag gjorde något mer.


 Min lilla katt mår så bra, hon är helt perfekt, Zaffi! Hon tycker det är lite kallt att vara ute på balkongen nu. Men på balkongen frodas tomater och blommor, jag har aldrig sett så mycket blommor som just nu! Det är jättefint därute! Så nu får jag väl ta och dammsuga lite där i helgen och greja lite.

Inga kommentarer: