söndag, juli 29, 2012

lite av varje

Det är morgon och allting, och det är som vanligt: jag är ju vovve-vakt, så det första man får göra är ju att gå ut och kissa…

 Sen hade jag plockat fram kyckling, och jag tänkte ”Vad ska jag ha för sås till denna?” Jag letade, och gjorde i ordning en själv här. Då hade jag i majonnäs, gräddfil, fransk senap, curry, socker, spiskummin och dill, och blandade ihop det till kycklingen.

 Jag tänkte att det får jag testa. Kontrollanten skulle komma, så det var ju tur att jag fick ordning på min dammsugare, den fungerar ju superbt igen, den går som en klocka! Jag trodde inte den skulle gå så bra. Efter att jag gjort såsen och detta, så tog vi en promenad runt här. Jag hittade nya vägar jag kunde gå på och så där. Det var lite käckt att kunna röra på sig. Det finns många ljuvliga områden här.

 Så kom kontrollanten, och hon tyckte att jag har fått det väldigt fint här. Så vi tog pommes frites och kyckling och den här currysåsen. Hon tyckte den blev så god, och jag tänkte ”Hjälp, tycker hon om gräddfil?” Men jag lurade i henne den, och hon tyckte om den, faktiskt!

Så vi tog en promenad jag och vovven, och följde henne hem. Och Zaffi är väldigt kärvänlig och så där. Så den här dagen är till ända, och det känns skönt. Jag har inte hört nånting här idag.

 Och förresten, det var tur jag inte åkte iväg! Jag trodde min skärmaskin var trasig, jag fick igång den med! Så här sker det under, faktiskt i mitt lilla hem, att det fungerar saker igen!

 Det är faktiskt lite roligt! Men nu ska jag gå ut med hunden, och sen ska jag gå och nana, för jag ska inte vara uppe så sent som jag var härom natten.


Inga kommentarer: