lördag, juli 28, 2012

Bullbak i åskväder

God förmiddag!

Det blev en god och härlig sovmorgon. Jag vaknade med mina nytrötta ögon och fick se något roligt – katten ligger på sänggaveln och hunden strax intill, och där låg de och tittade på varandra, så underbart!
Städning har aldrig legat mig nära hjärtat, men i dag fick jag lusten när det var så dåligt väder. Dammsugaren och slangen var inte så goda vänner denna morgon, så maskinen låg där som vanligt på golvet men slangen hade jag lös i näven.

Fick lite främmat här i eftermiddag. Vi tog en promenad med Goldie för att handla ingredienser och bestämde oss i samma veva för att dela på en pizza. Så med pizza, hund och ingredienser gick vi hemåt för att äta och sedan sätta igång med bullbaket!  Hej vad det jäste! Vi fick avbryta jäsningen och fortsätta med att kavla ut degen i stället – den var stor nog.

Nu har vi penslat, sockrat, slängt in plåtar och fått ut de allihop igen. Bullarna blev riktigt stora och saftiga!





Inga kommentarer: