måndag, juli 30, 2012

inget blir gjort här på grund av russell

Denna morgon var precis som vilken morgon som helst. Ut med hunden och äta lite frukost. Som vanligt blev jag sittandes med Ruzzel på mobilen. Ordspelet är lärorikt för både vuxna och barn. Jag är helt fast.

Den sjungande tösen som brukar vara här och hälsa på mig och både baka och promenera har fått upp mina ögon för detta med mopeder. Hon åker på sin moped när hon kommer till mig och det verkar så smidigt. Så nu har jag börjat fundera och höra med ex om det finns någon moped att få tag i, och jag har hittat en. I dag tog hon med mig till Bike för att kolla på hjälmar och jag upptäckte hur samhället har förändrats med åren. Plötsligt var det inte storlek 52 eller 54, utan nu är det Small, Medium och Large som gäller. Jag blev förvirrad. Men vi kom överens om vilken storlek jag behöver och såg ut en hjälm som jag förmodligen kommer att köpa om jag nu kan få hämta den här moppen som bestämt.

Under tiden jag satt och spelade Ruzzel här så hittade jag en blogg (www.annicake.blogspot.se) och ett dessert-recept som var lockande. Den sjungande tösen och jag gick till affären och köpte ingredienser och även såsen som vi sedan skulle ha till middagen. Jag hade bestämt mig för att laga kassler och gott ris, och till detta min sallad blandad med Nisses senap och grädde. Det enda jag inte tänkt ut var såsen, men hon gav hollandaisesås till förslag, något som jag trodde man bara kunde ha till fisk. Det visade sig vara jättegott!
Hon tyckte mycket om maten här. Det är så roligt att ha någon att bjuda på mat. Desserten dessvärre, kom vi överens om att den inte var så söt som vi önskat. Hon hade glömt hälla socker i hallonkesellan medan jag stod och rörde i såsen. Det kommer vi ihåg nästa gång! Jag har sprungit runt här som en salig några dagar nu, jag hittar inte Goldies koppel! Det är helt försvunnet och jag kan inte begripa vart jag har lagt det. Det känns som att jag letat överallt men det har jag ju uppenbarligen inte. Vi får se om det dyker upp…

Inga kommentarer: