fredag, juli 13, 2012

fredagen den trettonde

Min katt ♥


God morgon på er. Det är fredag den 13. Ska man tro på skrock eller inte, eller vad händer? Ja, idag ska jag inte göra något speciellt. Det blir väldigt lugnt. Jag skulle behöva göra de dagliga grejorna, diska, tvätta,  städa, tjoho…. 
Jag har precis kommit upp och sitter vid datorn som alla andra.  Dricker kaffe och äter flingfrukost med yoghurt. Jag vet inte vad som kommer och hända under helgen överhuvudtaget. Jag ska ta det väldigt lugnt. Zaphira är helt förvirrad här just nu, som mig. Vad är det du ser gumman? Ja, hon springer här som en jehuhög!
 Idag blir det stekt potatis och korv. Enkel mat och lugnt.
Jag vet inte om jag vågar lägga mig och läsa. Jag fick en bok som heter ”Mörkrädd”. Jag tror jag ska vänta tills jag får främmat.
Jag tror inte jag vågar lägga mig och läsa den. Den verkar lite kuslig.
Men jag ska ladda ner en bok nu tänkte jag och så ska jag ”bara vara” idag.
Fredag, jag hade väl ingen större lust och fräscha upp mig. Jag tog mig ner till stan, gick och strosade, gick in och tittade lite på Citrus för att se om dom hade några tajts. Så gick jag och köpte mig en lavendelblomma och en murgröna och så gick jag in på systemet.

Sen skulle jag gå tillbaka till bussen så jag gick jag där i en folkmängd inne på tvärgatan där. Så säger någon mitt namn! Det var en hel familj och jag blev bara oops! Jag kunde inte säga att jag kom ihåg eller minns, men till sist kom jag ihåg. Och jag drog deras barn i barnvagnen. Det var väldigt trevligt. Det var ju kul och träffa dom – mammas väninna mitt inne i tätorten här. Jag blev väldigt förvånad.

Sen tog jag och åkte hem, grejade lite, plockade lite granna. Tog mig en liten öl och gjorde i ordning min lunch. Så gick jag och la mig och började lyssna på en jättetrevlig ljudbok. Paradisoffret av Karin Olsson. Den var faktiskt väldigt kuslig, men det gick an.

ny planterat

Inga kommentarer: