söndag, juni 10, 2012

lite av min helg

Helgen var väl lite lugn. På lördagen var jag på O´Learys och åt grillspett och tog mig en öl och hade lite trevligt. Jag köpte lite schampo, saltvatten och vax till håret, så det ska vara fint till skolavslutningen. Det känns lite roligt. Jag var hem till en väninna och åt lite jordgubbar innan jag åkte hem och tog det lugnt. Jag skulle göra så mycket hemma, men jag hade sån värk i handleden, så jag orkade inte göra nånting hemma, jag var helt slut faktiskt. Det var tufft – jag var nästan deprimerad för att jag inte kunde göra något. Jag tog det lite allmänt lugnt på lördagen.

Söndagen fick jag piska mig till att jaga dammsugaren, bädda rent i sängen, dona. Jag gick och handla, men jag var duktig, jag tog faktisk dramaten till hjälp. Jag gjorde kokostoppar, som faktiskt är bra för diabetes, jag hade diabetessocker i istället för strösocker. Jag ska ha med mig dem till klassens dag och det gick lika bra att baka med det sockret. Sen hade jag kontrollanten på middag, vi hade gjort spett – det har jag lagt ut på bloggen – färsspett med klyftpotatis. Jag gillar ju medelhavsklyftpotatisen – det är superb recept! Helt gott är det! Det var härligt! Jag var trött men jag slängde lite skräp och fick gjort lite grand hemma, men inte så mycket, men det får gå. Ni får ha en trevlig eftermiddag.

Inga kommentarer: