måndag, april 16, 2012

Tur att det är måndag igen


Tur att det är måndag igen, och arbetsvecka igång och alltihopa! Det är redan den 16 april idag, och jag tog faktiskt första turen med cykel till jobbet! Det går lika fort som att åka buss. Och då får man ju lite luft, och piggnar till på morgonen. Det är ju helt underbart att få komma ut och cykla! Jag ska försöka trimma upp mig, men jag tror att jag ska avboka vattenjympan, jag har ingen lust med det. Jag kanske behöver slänga skräp och sånt från lägenheten, för containern är ju där under veckan. Men vi får se hur det blir. Nu kommer min kära Jönsson hit till mitt jobb och ska intervjua en elev. Det ska bli riktigt roligt att han ska få se min arbetsplats och så, vi får se vad som händer.

Fy, säger jag och cykla hem i hagelväder här. Jag är helt slut så jag hoppar över vattengympan. Jag tror jag går och lägger mig för natten redan nu. Jag är helt slut! Sen ligger Zafira med mig på sängen och alltihopa här.
När jag kom hem, så var jag ganska sliten och så där, så jag vilade mig en liten stund. Sen kom Jönsson hem. Det hade kommit hit container utanför och han var så gullig och hjälpte mig att bära ut grejerna. Jag fick slängt lite grand, så det blev lite mindre grejor i förrådet, det var helt underbart!

Sen satt vi och såg på tv och tog det lite lugnt och skönt.



Jag letade efter batterier – jag letar efter allting i mitt liv och det är så jobbigt att göra det! ¨

Jag gick och la mig tidigt.

Inga kommentarer: