torsdag, mars 29, 2012

Dag blev ej som tänks


Klockan ringer här, på morgonen och jag går upp. Klockan är strax före sex och jag duschar och gör i ordning mig för att gå till jobbet, men jag kände mig helt matt. Jag orkade inte efter duschen – jag blev helt slut. Jag fattar inte att jag inte mår riktigt bra – det är skit också, att må så här! Jag känner inte för att vara så här, men det får går. Jag får vila mig en dag till och sen får jag gå till jobbet i morgon. Jag får ha det som mitt mål, att jag kommer i morgon. Det får blir så här, att jag är hemma med Zassi idag. Men det är deprimerande att vara hemma, så det känns inte roligt. Vi får se hur morgondagen blir istället.
Så förvånad jag blev att läkaren ringde så tidigt, före halv åtta på morgonen! Det var bra att han ringde. Jag har en infektion säger han, så jag måste åka iväg och hämta på apoteket. Jag vet inte om jag ska orka gå till Lextorp och hämta det, eller om jag ska åka in till stan, jag har inte bestämt mig än. Det kanske är bättre att jag åker in, så kan jag handla samtidigt också. Nu sitter jag här, och Saffi busar, så det är full fräs här! Men jag känner mig helt slut och helt matt. Men jag kanske behöver gå ut lite grand, och se om jag mår lite bättre. Jag vill till jobbet i morgon, jag längtar till jobbet, jag älskar mitt jobb! Så vi får se hur vi kan göra med det, men mitt mål är att komma iväg till jobbet i morgon. Här har inte kommit någon hantverkare ännu som ska rensa i grejer… men ni får ha en bra dag, vi får se vad jag ska hitta på till lunch och så där, jag vet inte än, jag har inte bestämt mig. Men jag kan gå ut i det fina vädret i alla fall en liten stund, ni får ha det så bra! 


Ni får ha en bra dag!

Inga kommentarer: