tisdag, februari 21, 2012

Röjning

Tisdagen var ingen rolig dag, för jag skulle till tandläkaren. Men jag fick beröm för första gången i mitt liv – jag hade inte hål eller någonting, jag hade skött mina tänder jättebra! Perfekt, tyckte tandläkaren!

Sen kom min jobbarkompis till jobbet och vi satt och åt semla, drack kaffe och sen städade vi rummet. Det är så härligt att fått städat kontoret och det blir ordning och fint där.

När jag åkte hem, så tänkte jag – Jag har en klädkammare, där kan jag hänga in mer kläder. Men jag hade ingen mer stång, så jag fick inte gjort det. Det kändes inte bra, så jag rev ut garderoben.

Sen kom min före detta svägerska och hälsade på. Hon hade semla med sig så vi drack kaffe och prata en stund.

Sen fortsatte jag att röja. Sen fick jag ett sms från min inneboende som fråga om jag ville gå med på kvällspromenad. Det kunde jag väl göra.

Kvällspromenad kallar jag det inte, nä, nattpromenad i så fall! Han ville gå ner på bokrean i natt och intervjua lite folk. Jag kände att, nä, det orkar jag inte.

Min snälla gamla kompis har hittat en dagbädd till mig nu. Jag får till och med den hemkörd – det är himla bra!

Nu sitter jag och väntar på att få hem kylskåpet också, men jag vet inte hur jag ska få hem det.

Så här är mitt liv nu. Jag har fått en morot - fixa i ordning här hemma, så får jag middag på fredag. Jag får se hur jag kan lösa detta problem!

Ni får ha en bra eftermiddag!

Inga kommentarer: