måndag, oktober 31, 2011

usch

Det har varit så jobbigt, jag ska inte klaga här på bloggen, men jag har känt mig väldigt deprimerad, det har känts jättejobbigt med allting. Man får höstdepression och sådär, det känns tungt. Tur att jag har några som hjälper mig lite grand, det finns änglar runt omkring mig. Det känns underbart! Jag har ju varit på möte på jobbet, och nu ska jag sätta mig och maila lite till föräldrar och så, det är massor av prov nu innan höstlovet är slut, och betyg… vi har varit på en grupp som har suttit och pratat om hur man bedömer elever i svenska, och många vet inte om att det finns en ”pys-paragraf”, jag vet inte vad den kallas egentligen. Men jag ska ta reda på exakt vad den heter, och så ska jag leta upp den. Nu kommer kära vovve-familjen här och hjälper mig lite grand, det känns jättegott! Det är trist väder ute, man skulle gärna vilja ha en brakfest, så känner jag, men det är väl ingen som kommer om jag hittar på såna saker…
Nu fick jag hem mitt databord och det var ju himla fint och snyggt, så jag blev helnöjd! Jag vet inte hur jag ska möblera i detta, mitt tredje rum. Jag ska ha in en soffa där också, och så ska jag sätta tv där… så jag vet inte hur jag ska göra, faktiskt. Jag vet inte hur det känns.
Men vad lustigt, när jag hade köpt databordet, då var det en kollega till mig, som hade det. Jag visste inte att det var hans fru. Lustigt, världen är väldigt liten. Jag blev lite förvånad.
Men jag är helnöjd med detta databord. Jag ska bara få ordning på mina jävla sladdar – jag är hopplös på att snurra in mig och så där.
I morgon ska jag jobba hemifrån och sen ska jag iväg på eftermiddagen.

Ni får ha det så gott!

Inga kommentarer: