fredag, oktober 28, 2011

Jag vet inte vilken planet jag egentligen ska var på i denna vecka

Jag har haft fullt upp, med sena kvällar och såna här saker.
I måndags var jag iväg till frissan och då var det en elev som färgade mitt hår och gjorde i ordning det. Sen gick jag och träna och då gick den dagen fort.

sedan har även varit i Göteborg på Länsmöte i veckan här.
Jag var inne och shoppade mig en billig lite mindre handväska, en sån som jag har letat efter i många år. Det var rea på dem, så jag hoppa in och tog en direkt. Jag känner mig nöjd. Jag kom hem i någorlunda tid, för vi hade tidigt möte. Vi får se hur det blir med länet och så där.

I veckan har jag också varit i en grannkommun här och föreläst och berättat lite grand om Taltjänst – hur jag kan använda dem. Hur jag arbetar på skolan och hur jag har haft det i mitt liv och så där. Så det har ju varit fullt upp med detta.


Efter det så var jag på ”Bikupa” – det är alltså en kanonbra grej som skolan har gjort här. Det är alltså varje ämneslärare har ett bord. Vi hade åttor och nior. Jag hade ett bord med tips om läsning och lite tips Taltjänst. Jag hade även lite om nedladdning av böcker. Jag hade även lite nya böcker som jag tipsade om.
Så eleverna fick gå runt och prata vid varje bord. Det kanske var med lärarna i ämnen som de hade problem med eller där de var duktiga och fick känna sig stolta.
Vi skulle ha det mellan 18:00 – 20:00, men vi var inte färdiga förrän 21:00! Vi fikade också – gott att köket hade fixat en jättegod chokladkaka, som var från Alingsås!
Sen har vi haft arbetsplatsmöte i veckan.
Den största besvikelsen här att jag hade min dag, jag fick mycket kort och på facebook, men min moster hade glömt mig och min mamma ringde inte ens. Det är väldigt ledsamt och man känner sig lite deprimerad över att inte den närmsta släkten bryr sig. Det känns inte roligt alls, men man får gå vidare. Nu är dagen gjord och nu är det ett år till nästa gång.
Nu har vi lite surprise här i slutet på veckan, för nu är det snart höstlov för barnen här, så det blir fika för högstadieeleverna nu i eftermiddag.
Sen ska vi ha lite personalfest, så det är fullt upp!


Nu får ni ha en bra höstdag!
Jag är ledig några dar i nästa vecka också!

Inga kommentarer: