tisdag, september 06, 2011

läs- och skrivsvårigheter

Andra dan på den här veckan… varför är man trött och sliten redan, jag fattar inte detta! Jag tycker det är onsdag idag, men det är ju tisdag! Jag kan inte fatta vad tiden går.

Det är så lyxigt på vår skola, dom som har läs- och skrivsvårigheter kan få en egen bärbar dator att ha på skoltid här, dom får skriva på ett kontrakt. Det är så roligt, jag har kämpat i åtta år, och nu har vi det här! Det känns som jag har kommit till en riktig ”lyx-skola” att jobba i, och jag har fått eget rum och allt! Det är en helt otrolig skola jag får arbeta på! Vilken service det är! Och det finns hjälpmedel som är gratis, som man kan ladda ner, det är Voice-mail. Och den använder jag dagligen för att prata in text som jag skickar till cheferna eller lärarna, så får dom lyssna på vad jag vill säga. Jag behöver inte skriva, utan jag kan prata in texterna. Och den använder jag vid provtillfällena med eleverna, så dom kan prata in sina prov. Så skickar dom det till lärarna, så får dom från G till VG, har dom fått. Jag tycker det är jätteroligt, det är så trevligt! Att barnen – eller ungdomarna – får växa, jag tycker det är underbart!

Nu ikväll blir det vattenträning, sen blir det ut till Sjölanda och rensa, rensa, rensa! Men ni får ha en trevlig eftermiddag!

Efter träningen här, så fick jag åka med exet runt Vargön och sen åkte vi ut till Sjölanda och rensa, greja och dona. Det var inte riktigt bra väder – det spöregna, det bara regna och regna och regna. När vi kom till förrådet i Karlstorp, så är min mobil borta, den finns inte. Jag blev så ledsen och deprimerad att den är borta. Jag har aldrig varit med om något liknande, det känns inte alls kul. Jag gick och la mig väldigt trött och ledsen. Det blev ingen bra natt.


Inga kommentarer: