onsdag, maj 04, 2011

brunch

God morgon!

Nu är det onsdagsmorgon. Jag ska äta lite brunch på morgonen: bacon, vita bönor och ägg. Sen ska Henke köra mig till jobbet. Det är lite gott idag, att bli lite ompysslad. Jag ska börja baka kanelbullar med en elev direkt på morgonen, så jag hoppas att köket är öppet, när jag kommer. Annars blir det som vanligt idag och det blir ingen vattengympa. Jag ska åka hem och försöka göra någon nytta här hemma, det har jag inte gjort på länge.
Jag har varit 4 timmar i köket med köksansvarig och med en elev. Vi bakade bullar på en liter. Det gick ju sin gilla gång, men det blev ju väldigt varmt, där inne i köket! Man blir lite svettig och så. Sen åt jag lunch med en go kollega och satt och prata lite grand. Efter det gick jag upp och tog mig en kaffe och en kanelbulle. Sen pusta jag ut och så hade jag tänkt göra massor av saker men det blev inte gjort så mycket. Sen hade jag en lektion kvar och den eleven fick skriva om bullbaket. Jag hade tagit lite kort på det. Baka är ett bra sätt att lära sig mäta och räkna ihop och dubblera och räkna ut hur lång tid det tar.
När jag skulle gå ner till bussen och vänta, vänta, vänta – så började det regna. Fy, tänkte jag, att gå i det här jädra regnet, men det slutade när jag gick på bussen. Vi hade en ny chaufför, för de hade med sig en linjekännedomare med. Jag tänkte: Hur ska detta gå då? De var inte så uppmärksammade på när man klingade för man skulle gå av, och jag fick gå ner i diket, för de stannade för nära kanten och det är ju inte så himla kul, men det fick ju gå an. Men jag hade ju dramaten med mig, så det var inte så himla kul.
Jag hade tänkta att göra så MYCKET när jag kom hem här, men jag orkar inte – jag tror jag ska gå och lägga mig en stund. Jag ska se på ”Arga snickaren” ikväll, efter det ska jag lägga mig.

Ni får ha det så gott!


Inga kommentarer: