torsdag, april 07, 2011

vår promenaden med goldie



Hej bloggare !

Jag har lite kul att berätta, jag skojade med mina jobbarkompisar igår. Jag skrev att jag ska ”vaba” idag! Men jag är hemma och är hundvakt till lilla Goldie, jag älskar henne jättemycket, jag tycker mycket om henne! Så nu har vi varit ute en liten stund och krattat lite löv och grejat, jag har till och med hängt ut en tvätt, faktiskt! Jag har varit riktigt redig! Och nu håller jag på och kokar lägg, så jag ska göra en köttsoppa här nu! Jag har längtat efter en soppa att sörpla på, som Emil i Lönneberga sörplar, riktigt ordentligt! Sen ska jag åka iväg och träna vattenjympa, men då ska Henke passa hunden och hjälpa mig med det när jag är ute. Jag hoppas att tvätten torkar, det viner och det blåser, men lilla Goldie vill inte vara ute. Men det var det jag gjorde idag! Men jag är ledig bara, jag ”vabbar” inte, jag bara skojade med mina arbetskompisar lite!
Jag känner mig helnöjd efter att jag har vart iväg på vattenpasset här och tränat Men jag fixar inte avslappningen och ligga där. Jag får myror i kroppen jag måste upp så fort som möjligt. Det syntes ju efteråt men det får gå faktiskt.

Inga kommentarer: