lördag, april 09, 2011

promenad med Goldie

Jag gick upp på morgonen och gick ut och gick en promenad med Goldie. Sedan kom ju en kompis och hämtade mig så for vi på Dyslexiförbundets Västra Götalands länsavdelnings årsmöte.
Så var Örjan ifrån stadsbiblioteket där och pratade om ”Låna Ladda Lyssna”. Det nya projektet där alla har möjlighet att ladda hem från TPB:s hemsida. Precis när han var färdig med det så typiskt gick brandlarmet i FMLS-lokalen. Det var ju tredje gången för mig den här veckan och jag kände, nej, nu mäktar jag inte med någon mer gång.
Men vi for hem för jag hade fått veta att min mormor hade fått en propp så jag visste inte om vi skulle behöva åka upp till Värmland. Så vi for hem. Vi struntade i smörgåstårtan.
När jag kom hem så stekte jag kotletter med grädde och lök.
In i ugnen en stund. Så hade jag potäter och Henrik hade broccoli,  ost och grädde över istället för potatisen. Han höll på med någon ny rätt här enligt LCHF.
Sen tog jag och testade en ny grej: Avokado, yoghurt, vitlöks-, flingsalt och dill och blandade ihop. Så hade vi räkor till det.
Det var riktigt smarrigt och gott faktiskt.
Vi gick ut och gick då och så gick vi in till en granne och satt och pratade en liten stund där. Det var riktigt trevligt. Så gick vi hem och åt dom här räkorna sen. Så Goldie fick en riktigt god promenad. Men hon tyckte det var konstigt att det var inglasad altan.
Det hade hon aldrig sett förut. Så var min dag.

Inga kommentarer: