onsdag, april 20, 2011

god morgon!



Ja, nu är det morgon och värmen börjar komma tillbaka igen. Det är härligt ute! Jag ska faktiskt baka kanelbullar, men jag känner mig trött, jag vet inte vad det är med mig, jag vet inte… jag vet inte var det är, jag känner mig konstig – jag känner mig helt konstig.
Efter kanelbullebaket tror jag att jag ska gå ut i trädgården. Det var så härligt när jag var ute igår, helt underbart. Sen ska jag förmodligen gå en lova ut i skogen med Goldie. Nu vågar jag gå ut, för jag tror det är torrt nu. Jag har ju joggingskor med Gore-Tex, så det är ju bra, men jag måste ha nya promenadskor, men jag vet inte vad jag ska ha, men jag kan ju inte gå med joggingskor jämt och ständigt. Det är inte så snyggt till alla kläder.
Ni får ha det så gott! Jag kanske säger nåt mer sen, men jag är så tom på ord nu.
Nu känner jag mig riktigt nöjd, jag har bakat 50 kanelbullar, med honung istället för strösocker. Det blev väldigt gott. Sen har jag mycket smör i också och kanel. Det blev smarrigt och gott!
Sen har jag varit ute och krattat och grejat ute i trädgården. Sen gick jag en långpromenad med Goldie och då träffade jag en gammal jobbarkompis, som jag stod och tjôta med en stund.
Vilket härligt väder vi har nu! Helt underbart!
Sen har Henke gjort mat till mig idag:
Grädde, fiskblock, kräftost över och purjolök. Vi får se hur det smakar. Jag har aldrig ätit det förut.
Nu kom Goldie och tigger en bulle från mig och hon tyckte den var jättegod, så jag fick beröm för den också.
Ni får ha en trevlig onsdagseftermiddag!

Inga kommentarer: