fredag, februari 18, 2011

mör

God morgon!

Det är fredag och jag är lite mör efter vattenpasset, som jag var på igår – det känns i kroppen!
Idag är det full fart på jobbet och jag ska plocka ihop grejer, så jag kan jobba hemifrån nästa vecka, då det är sportlov. Det ska bli gott att jobba hemma i lugn och ro. Jag ska träna mig på OpenOffice, jag undrar vad ni tycker om det programmet? Jag kan inte ta en bild från nätet och klistra rätt in i programmet, för då blir det bara en ikon och jag tycker det är väldigt konstigt. Jag måste först spara ner bilden till skrivbordet och sen sätt in den, då funkar det, men så krångligt ska det väl inte behöva vara?!
Om ni har synpunkter på OpenOffice, om ni använder det i arbetet eller på skolan med elever, så skulle jag gärna vilja ha lite synpunkter på det.
I eftermiddag blir det vov-vakt – Goldie kommer ikväll och det ska bli riktigt kul. Jag tror jag slopar att åka till mamma, för jag känner att jag inte mäktar med det. Jag behöver städa hemma och plocka i ordning och dona lite granna. Nu ska jag gå iväg och ha lite elever.
Ni får ha en trevlig fredag, så får vi se vad som händer.

Jag åkte och hämta Goldie och vi tog bussen hem och det gick jättebra! De skratta gott på bussen, för jag hade henne i en sån där mjuk korg, som hon fick sitta i på bussen. Det var lite bökigt, men det gick bra. När vi kom av bussen, så vifta hon på svansen och visste precis hur hon skulle gå här, in på vägen. Det var himla mysigt.

Vi har haft snö sedan sista veckan i oktober. Det positiva just nu är att det är ljust längre och blir ljust tidigare på morgonen. Men idag verkar det som om solen inte tänker gå upp. Så var vecka snart slut. Har jobbat hela veckan och dessutom varit otroligt trött. Snart e de fredagsmys. Från arbetsveckans stress till glatt humör inför helg. Nu e de slut på veckans fredagsmys Det är så mycket prat om fredagsmys Det måste ligga i tiden? God mat, dessert, vin, film och Tacomys. Älskade fredag! Hela helgen ligger framför å jag myser! Värmeljus, tacos, soffa och chips är planerna för i kvällen.

Inga kommentarer: