onsdag, februari 23, 2011

God morgon på er!

Jag blir så förbannad, för jag hör nästa ingenting i telefon på morgonen, jag vet inte vad jag ska göra, jag hör inte ens att det ringer, på morgonen när jag inte har på hörapparaten. Så är det, men det är inte alls roligt.
Idag ska jag sitta och jobba hemifrån här, med lite grejer. Nu ska jag gå på ett vattenpass och testa och se hur det är på det. Så jag kan peppra pensionärerna i Hso förening om att det finns vattenpass även på dagtid. Så jag ska åka ner och titta på hur det fungerar och så.
Men nu ska jag koka mig lite mannagrynsgröt och greja lite här. Vi får se hur mycket jag hinner idag.

Det var faktiskt ett väldigt bra vattenpass. Vi var inte så många, vi var bara sexton, annars brukar vi vara tjugofyra stycken. Det var väldigt bra lunchvattengympa! Jag träffa lite folk som jag fick prata med. Sen träffade jag en gammal jobbarkompis, för vi skulle gå och äta, tänkte vi, på restaurangen Stålverket. Klockan var 14:28 när vi kom dit, men de sa att det var stängt, för klockan var halv tre. Nej, klockan är 14:29, sa vi. Nej, vi har ingen mat nu, svara dom. Väldigt trevligt när det kommer en person med rollator att de var så otrevliga!
Så vi hamnade på Max och åt lite granna.
Jag köpte garn till mössa, vantar, halsduk och benvärmare, som mamma ska få sticka till mig för nästa vinter, så hon får något att göra.
Sen tänkte jag, nej, jag åker inte hem, jag väntar på Henke, så jag åkte med honom en sväng. Jag var ute på Överby och köpte värmeljus och sen åkte jag upp och handla.
Jag gjorde en fiskgryta, där jag blandade fisk i små fyrkantiga kuber, som jag kokade i vin, vatten och fiskbuljong, citronpeppar och dill. Sen tog jag en crème fraiche med saffran och tomat i, så vi får se vad han tycker om det! Och så blir det potatis till grytan, som middag imorgon. Vi får se vad han tycker.
Sen satt jag och titta på ”Fuskbyggarna”, han ville ju inte se att det var han som hade gjort fel, men så är det när man är störst i stan.


Ni får ha det så gott!

Inga kommentarer: