tisdag, januari 04, 2011

shopping

God morgon på er!

Jag vaknade tidigt i morse också, så jag gick upp med Henke och åt lite frukost med honom och åkte med honom i bilen upp till stan. Jag ska in på Älvhögsborg och köpa ett vattenpass, men det var ju stängt där klockan halv nio. Jag trodde dom öppna tidigt idag, men det var inte så.
Sen tog jag bussen ut till Överby, där jag ska träffa en god före detta arbetskamrat, som jag inte har träffat på länge. Vi ska gå och mysa här en stund och gå och luncha och så där. Sen ska jag in till Vänersborg på referensgrupp för Taltjänst. Det ska bli trevligt att träffa dom och så.Det första stoppet för oss blev inne på Coop Forum, vi tog faktiskt frukostbuffé där. Gud va gott det var, det var risgrynsgröt och stekt potatis och stekt falukorv, äggstanning, stekta ägg och bacon, riktigt gott, faktiskt! Så jag tog risgrynsgröt, och så var jag tvungen att smaka på bacon och det, och så var det goda smörgåsar. Och Coops juice var faktiskt väldigt god att dricka, det var inte fy skam på den, faktiskt! Det var det första vi gjorde, så gick vi till Kronan och handlade. Det var ju Coop-poäng där inne, på apoteket. Det var ju himla bra, för jag skulle ha lite grejer där inne. Sen gick vi vidare, jag hade sett ett par leggings som jag gärna ville ha på Bik Bok, men fasen va korta dom var i linningen! Jag ville ha lite längre, så det blidde inga såna byxor för mig. Jag skulle gärna vilja haft ett par leggings, men det var ”kyss mig och god jul!” Sen gick jag in på Kick´s, det var rea på en ögonskugga, så köpte jag det och en mascara. Det var det jag handlade, faktiskt, och ett par trosor och en badhandduk till min vattengympa som jag börjar nu 10 januari. Jag ska bli riktigt duktig som alla andra svenskar, och börja träna efter nyår! Men nu ska jag faktiskt hålla på med detta ett år, har jag bestämt mig, och se om jag kan gå ner nåt i vikt. Så var jag inne i Vänersborg på mötet med Taltjänst, det var riktigt trevligt att träffa dom och sitta och prata en stund. Sen kunde jag sticka iväg med bussen till Arena Älvhögsborg och köpa ett nytt vattengympa-kort, faktiskt. Så det var ju helt perfekt att fixa det! Nu kommer Henke om en timme, men jag tror jag ska gå och lägga mig en stund, så får ni ha det så bra!
Sen får vi se om jag kan komma åt vattenpasset i eftermiddag.
När Henke kom hem så tog vi smörgås och te och så såg vi på ”Bygglov”. Det var riktigt roligt att se Willy och dom andra igen. Det var trevligt att se vad fint dom byggde, ett käckt kök däruppe till dottern i huset. Så det var ju väldigt roligt.

Inga kommentarer: