måndag, januari 03, 2011

isgata

God morgon!
Varför vaknar man kvart i åtta när man är ledig och allting? Jo, Henke var vaken, han skulle iväg och jobba idag. Det blir många timmar ensam här idag, han jobbar till ända halv sju ikväll. Det är långtråkigt och allting, men det får gå. Jag ska göra middag, och förbereda för morgondagen också, tänkte jag. Jag tänkte att jag skulle ta potatis och blandfärs och blanda ihop och göra en gratäng. Får vi se vad han tycker om det. Han sa ”usch” igår, men kanske inte idag. Det är glashalt, det är isgata här ute, dom har inte grusat, ingenting, jag tycker det är för jäkligt, men det får gå. Det är mörkt och dimmigt, men jag tror jag ska lägga mig och läsa färdigt boken här nu.Efter att jag åt mannagrynsgröt så gick jag och la mig en stund. Och telefonen ringde, det var min gulliga jobbarkompis. Så vi for till Grästorp, till Cotton Blue, ett väldigt bra ställe att handla kläder och sånt. Så jag hittade en morgonrock där, äntligen! Så nu ska jag slänga en, faktiskt! Det känns väldigt bra att det finns en klädesaffär, och det är inte så dyrt! De har en affär i Uddevalla till och med, faktiskt! Det trodde jag inte. Jag sökte på det på nätet, men jag tycker inte det stämmer överens med klädesaffären som jag letade efter…
Sen for vi till Tre Älgar och tog dagens lunch, det var fisk och kall sås, det var jättegod mat! Så körde hon hem mig, det var tur att dom har grusat här, så vi kunde köra in med bilen. Det var riktigt skönt! Men Cotton Blue i Grästorp kan jag varmt rekommendera, faktiskt!

Inga kommentarer: