tisdag, januari 25, 2011

musik


I natt kom det rejält med snö, eller inte rejält, men det ligger dun på backen, så det var så gott att få åka med Henke till jobbet. Nu är det inte så farligt halkigt, men det ligger ju is under snön och man ser ju inte det.
Idag har 6 – 9:orna och musikklasserna som har friluftsdag och jag ska följa med en lärare till badhuset, det ska bli roligt, sen ska vi bort och åka skridskor, men jag tänker inte sätta mig där borta på hal is. Det var länge sen jag åkte skridskor, så det ska faktiskt blir roligt. Friluftsdag är bra för barnen, och de säger ju att det är många barn som inte rör sig mycket längre och att de blir försoffade med datorer och sånt, så det här är ju kanonbra med friluftsdag och få igång barnen med olika aktiviteter. Det kunde ha varit mer utbyggt, men det finns inte så mycket personal, men man kunde ju ha frågat om de kunde föräldrarna att ställa upp också lite granna.
Ni få ha det så gott, så kanske jag berättar lite senare om dagen.
Det var riktigt trevligt idag, vi var på badhuset, och dom simmade och lekte och hade jättekul. Sen gick vi tillbaka för att äta skollunchen, men jag hade med mig köttgryta av älg med potatis.
Sen gick vi bort till ishallen – vilken fin ishall vi har! Det var inte så kallt därinne som jag trodde det skulle vara. Jag klarade av att vara både där och i badhuset med min astma. Sen hade vi ett möte.
Efter det så kände jag – ska jag gå?, men jag måste gå på vattengympa. Jag har ju inte gått på hela veckan. Så när jag kom ner, så var min kompis väninna där också, så vi hade riktigt trevlig faktiskt. Det var roligt, och jag känner henne också nu.
Jag kände mig så nöjd med att jag var på vattengympan, jag känner mig mycket piggare och jag orkar fixa och dona lite.
Henke hämtade mig efteråt och vi åkte hem och tog te och macka och titta på ”Halvåtta hos mig”, men sen var det handboll, det sket jag i rent ut sagt. Vi gick och la oss och försökte somna istället.

Inga kommentarer: