måndag, januari 10, 2011

2011 beslut





God morgon på er!
Det var tur att min lilla älskling börjar i någorlunda samma tid som jag, för det var isgata här utanför idag. Nu 2011 tog jag beslut att jag ska börja träna igen, jag har längtat i flera år. Jag hoppas jag klarar det med min astma, i duschen och alltihopa, jag ber till Gud om detta! Jag ska pröva tre gånger denna veckan. Sen hittade vi en jacka på jobbet, jag lämnade in den hos polisen. Den såg ut som en sån där loden. Jag hade både ”dramaten” och ryggsäck och handväska, jag hade träningsgrejer med mig. Dom skrattade gott åt mig på bussen när jag kom med sopsäck och ”dramaten”. Nu ska jag hälsa på en god vän här innan jag går ner på vattenjympan. Jag ska vara med på vattenboxning idag, det ska bli så kul, jag har väntat så länge! På skolan har det varit som vanligt, det känns jättebra! Efter jobbet gick jag till en god vän och hälsade på en stund och pratade lite grand. Jag hade en väldig tur, jag kom med en buss därifrån, och det var ju Henke som körde, och han slutade precis då! Så han var jättegullig och körde mig ner till Arena Älvhögsborg. Jag väntade på min jobbarkompis, och så gick vi in tillsammans. Koordinationen på mig är inte så himla bra. Det var väldigt bra vattenjympa, en väldigt bra tjej, Maria heter hon. Väldigt duktig i vattenboxning, det var roligt och uppiggande alltihopa! Jag känner av vissa muskler på en gång, att jag inte använt dem på länge. Så det här tror jag, om jag har möjlighet, att jag ska fortsätta med på måndagar, för det var väldigt trevligt, faktiskt! Mysigt! Och så snällt av min jobbarkompis att köra hem mig, men gissa vad jag glömde i bilen, jag glömde handduken och baddräkten! Jag hade inte med mig huvet alls igår, jag var alldeles slut efter jobbet.
Nu blirt ingent sådan.....


Inga kommentarer: