onsdag, december 29, 2010

upp tidigt

Varför ska man gå upp tidigt när man är ledig? Jo, jag åkte med Henke in till stan i morse. Vi åt frukost tillsammans och hade det riktigt mysigt här på morgonen. Åh, typiskt, det springer in en råtta här, så vi fick sätta upp en råttfälla! Det är andra gången det kommer in en råtta här från ett hål, så vi får ta och sätta igen detta… Sen upp till stan som vanligt var Henke, så jag var lite sen till frissan, men det gick ju bra, jag hann dit. Sen gick jag och strosade på stan, så gick jag in på Espresso House där jag brukar dricka kaffe, och tog en saffransskorpa och så. Sen gick jag och tittade i klädaffärer, och då såg jag att priserna höjts. Jag hittade nåt i alla fall, jag köpte en kjol, jag tänkte att jag behöver ha det. Och jag hittade en tröja till Henke, får se om han gillar den, det är inte säkert, det får vi se. Jag var inne på Grädddelin i Trollhättan, jag var så sugen på Gerbera, tidlös design, en sån där form som Tina hade i sitt program. Men jag tyckte det var dyrt, 500 kronor skulle den kosta – nej tänkte jag – jag får önska mig en sån, en rosa skulle jag gärna vilja ha. Det var ju synd att dom inte hade det, jag tyckte det var lite dyrt. Man kan ju se var den finns, om den finns på nåt mer ställe, det är inte säkert. Så gick jag in, jag ska försöka äta nånting, jag är lite seg, jag sitter fortfarande kvar med termobyxor på mig. Det var bara Storgatan som hade den, synd då! Så är det när man letar efter nåt, jag får väl vänta. Men jag ska maila till dom och fråga om jag får lägga in den bilden, för dom är så snygga! Ni får ha det så bra!
Gerbera, tidlös design
Från Josla-dyslexi

Inga kommentarer: