torsdag, december 30, 2010

dyslexi

Jag gick upp tidigt på morgonen, tittade fel på tidtabellen… det var ljuvligt ute, men det var ju kallt och så, men det var härligt att gå! Jag läser den fjärde boken nu av Jonas Moström, det började jag med idag, den verkar spännande att höra! Den förra boken sträckläste jag på tre dar! Så var jag och lämnade tillbaka tröjan som inte Henrik tyckte om. Sen var vi på Bolaget, och så åkte vi ut till Överby och handlade och tog lite lunch. Kotlett, stekt potatis och bearnaise-sås, det var lite gott, och lite kaffe. Så åkte vi till Jätten och handlade. Jag vill tacka Taltjänst för all hjälp jag har fått under detta året, det första jag tänker på. Sen vill jag tacka alla som har läst min blogg och tycker det är intressant att läsa om dyslexi, det känns jättebra!

När vi kom hem, så plockade vi upp varor och detta. Då säger Henke: - Ska vi inte slänga den gamla tidtabellen?
Fan, hade jag tittat på den på morgonen, så hade jag kunnat åkt med den som gick tio över nio härifrån. Skit också. Det var inte alls roligt.


Vi åt korvstroganoff och ris, det är himla gott att äta. Sen satt vi och slöa och åt ostbågar och titta på TV på kvällen, så det blev inte så mycket mer med det.

Ha ett gott nytt år!

Inga kommentarer: