måndag, november 01, 2010

måndagxoch mässa

Ny månad och allting har börjat idag, nu är det november, bara en månad kvar till julafton och alltihop, tiden går fort! Det blir synd om min mamma också, den 23 december dog min pappa, vi får väl se vad vi kan göra för henne. Nu ska jag åka till mötesplatsen med skolan i Göteborg och hjälpa till. Jag satt och redigerade film här igår, och har städat och donat lite grand. Jag åt en god liten frukost, och Henke kör mig ut, Goldie följer med också. Dom kommer och hämtar mig här om en stund. Men ni får ha det så gott! Det gick ju bra att åka bussen ner till Göteborg och ta spårvagn och alltihop, jag fixade det! Korsvägen heter det där jag skulle gå av, det var ju inga problem att komma dit ner. Men det var ju inte vanliga vägen man gick in till Svenska Mässan, inte stora huvudentrén utan på sidan. Gud va stort det är egentligen, jag hade aldrig trott att det var så stort, Scandinavium, det är ju helt otroligt! Det har varit många besökare hos oss, många lärare på Mötesplats för skolan, väldigt trevligt! Vi fick gott fika både på förmiddagen och på eftermiddagen, men lunchen kostade 90 spänn, det tyckte jag var lite dyrt, men så är det väl på mässa. Det var kycklinggryta med ris och massor med sallad, och vatten till det. Det var väldigt gott! Sen åkte jag bussen hem 17.40, vi kröp ända fram till Bohus, det var kö, kö, kö!!! Jag tycker synd om chaufförerna som kör mellan Göteborg och Trollhättan! Det tog tid! Henke var så gullig och hämtade mig efter att jag varit på den här mässan. Det var trevligt, och mycket nya förkovringar och så. Men nu ska jag se på Big looser här på fyran, sen ska jag krypa i säng.


måndag

Inga kommentarer: