lördag, november 13, 2010

kalas pu

Varför skjuter man på allting till sista minuten? Jag blir stollig på mig själv. Varför gör man såhär, man är lik barna faktiskt!
Och man ska ha kalas – det jädra huset som vi har, det är för litet med garderober och sånt. Ingen riktig tvättstuga eller nånting.
Fy, säger jag bara. Jag hatar det!
Men vi städade färdigt och så for vi iväg och handlade. Vi hämtade gräddtårta special. Den är väldigt god och härlig.
Så gick vi på Thai-restaurang och åt lunch. Det var väldigt gott.
Dom hade faktiskt kycklingfilé med jordnötssås. Det är ju så smarrigt och jag åt ju. Jag blev nästan för mätt. Men det var faktiskt väldigt härligt. Väldigt god mat.
Så kom Henkes släktingar hit och vi hade lite kalas för mig.
Jag har ju fyllt år och vi brukar ha lite kalas. Vi hade gjort i ordning smörgåstårtan. Men vi får tänka om med tonfiskröran. Det är lite för mycket, så vi får se hur vi kan göra det till nästa gång. Men nu dröjer det ett år till innan vi ska ha något kalas här. Men vi kanske får göra det någon annan gång här. Nu måste jag faktiskt hålla ställningarna här.
Sen när dom for satte vi oss och såg på ”Underbar och älskad” men jag orkade faktiskt inte se på det. Jag blev så trött så jag var tvungen och gå och lägga mig.

Inga kommentarer: