lördag, november 27, 2010

Amaryllis

Tur att det ingen snö var på morgonen. Så vi åt lite frukost och började göra i ordning oss och grejade lite grann. Och så ringde vi och sa att vi kommer på kalaset på eftermiddagen. Så åkte vi till Gärdhems hembygdsförenings julmarknad och tittade. Jag köpte mig ett smycke. Hon gör så fina smycken hon från Gärdhem här, hon bor i Hulan.
Sen åkte vi ut till Överby och tittade på Sibahuset, Etage och detta.
Jag har inte varit där ute på över ett år. Bik Bok hade ju öppnat där och några mer affärer som jag tänkte att dom har ju inte funnits där tidigare. En faller och en flyttar in… Vi tog lunch där, då åt vi fläskfilé, jätte-smarrigt!, med bearnaisesås och ketchup i och med pommes frites.
Det var lite annorlunda. Så köpte vi lite presenter till Henkes storasyster.
Hon fick en Amaryllis och Helen Sjöholms skiva av oss. Det var lite trevligt tänkte jag. Så köpte jag mig en julskiva. Jag börjar känna mig i  julstämning när det såhär snöigt
Sen for vi upp på kalaset och hade jättetrevligt, men det var inte så många där på grund av snön. Men vilket väglag det var, både dit och hem. Det var väldigt mycket snö. Men så kom vi precis innan Vänersborg – då var snön borta, då snöade det inte och samma på ditvägen.
Så kom vi hem och vi hade köpt ny glögg. Trestjärnig starkvinsglögg spetsad med konjak. Den var väldigt god. Detta var Blossa som hade gjort den här glöggen. Vi tog oss ett glas och det var gott och se på TV men jag blev trött, så jag gick och la mig faktiskt. Jag såg inte ens färdigt på filmen. Klockan var närmare tolv när vi gick och la oss.

Inga kommentarer: