söndag, augusti 15, 2010

trevlig afton

Vi går upp åtta här och börjar och plocka och greja. Ser att jag har misslyckats med Pinocchiotårtan. Henkes storasyster tyckte inte det, men vi tog inte den.  Henke åkte till stan och köpte Mariestads Klingglass. Dinertårtan, den är ju väldigt god. Den är alltid omtyckt. Den var ju kanongod och äta. Så vi fick rott iland det och knutit ihop påsen. Så kom hans syskon, mamma och svåger hit. Så vi hade en trevlig afton och vi fick beröm för smörgåstårtan. Dom tyckte den var jättegod. Och mina bullar var jättegoda sa dom.
Det var ju riktigt roligt att det gick hem alltihopa som jag har gjort här, slitit och donat. Det känns väldigt gott. Jag känner mig nöjd att vi fick träffat hans släktingar. Nu ska jag vila mig lite granna för i morgon ska jag iväg på kurs; dyskalkyli-utbildningen. Så det ska bli kul. Men ni får ha en bra söndag här. Nu ska jag faktiskt krypa mig i säng!
 

Inga kommentarer: