måndag, augusti 30, 2010

ny vecka med dyslexi och andra saker

Nya tag och ny vecka. Jag får planera in lite bättre den här veckan. Inte stressa som jag gjorde förra veckan. Får hoppas att mitt öra håller denna veckan också. Jag skulle åkt med Henke men kyss mig God Jul! Det blev det inte alls.


Nu ska jag springa mellan två skolor idag och tur att jag har min snygga Dramaten jag springer med. Den är helt perfekt och ha till detta materialet och alltihopa. Bästa jag skaffat mig i hela mitt liv. Slippa att ha på ryggen eller bära så armarna blir som långa spagettiarmar. Det är helt underbart och ha den Dramaten. Och det är ingenting att skämmas för och gå med. Man skadar inte ryggen eller axlarna när man har en sån här väska. Det är helt underbart att ha en sån.

Men ni får ha det så skönt. Nu hoppas vi att det inte blir något mer regn här. Jag hörde att det var ganska mycket järnväg som var bortspolad uppe mellan Åmål och Säffle så det kanske inte kommer igång förrän tisdag morgon. Vi får se. Men ni får ha det så gott under dagen här så hörs vi!

Efter jobbet igår eftermiddag så var det så gott för Henke slutade när jag slutade. Det var riktigt skönt, så jag åkte och handlade och donade lite granna. Så när jag kom hem så bakade jag 40 kanelbullar och så gjorde karrébitar, skalade potatis och plockade i ordning disken. Jag kände mig riktigt redig här igår att jag orkade göra så mycket. Jag kände mig riktigt pigg igår, att jag orkade greja med detta men det kommer idag.

Inga kommentarer: