tisdag, augusti 03, 2010

God morgon

 
Ja, här skulle jag träffa en kompis klockan elva. Jag skulle åka bussen tio men jag sov så gott så jag vaknade ju halv elva av att telefonen ringde och en kompis pratade med mig. Vi satt och pratade ganska länge och så fattade jag inte vad klockan var eller nånting. Så att det inte är roligt alls. Det känns lite pinsamt för det är första gången jag skulle träffa henne också. Men det får gå. Jag får försöka och piggna till här. Jag är lite trött efter kalaset och sådär.  Men vi får se hur detta blir under dagen.
Den jag skulle träffa kom i alla fall ut till mig. Det var ju gulligt att kunna åka ut hit till mig då. Så vi satt och tittade på åtgärdsprogram, IUP´n och detta. Man kan väl inte göra åtgärdsprogram i november, uppföljning i februari och inget mer åtgärdsprogram? Bara en uppföljning. Jag fattar inte, det måste finnas nya åtgärder, vad man ska göra och så. Och så långt emellan. Det stod ingenting om eleven, vad han ville eller någonting. Och så inblandat mobbningsärende i samma papper. Jag fattar inte hur man har kunnat göra såhär. Men det kanske är rätt, jag vet inte.
Nu ska jag göra mig makaroner och köttbullar och sätta mig ute. Vilket härligt väder med solsken. Gott med solglasögon med styrka i. Helt underbart!Dagen blev väldig seg och loj här om eftermiddagen, usch.  Men jag fick ett litet ryck så jag bäddade rent i sängen och donade med det så att jag fick tiden och gå. Sedan såg jag att mjölken började och att gå ut så jag gjorde våfflor tills Henke kom hem här. Så vi åt våfflor med grädde och sylt till och det var riktigt smarrigt. Sen satt vi och såg på TV på Allsång på Skansken men jag tyckte inte det var något roligt direkt. Vädret var ju perfekt igår. Det var härligt och sådär, underbart.


Inga kommentarer: