torsdag, augusti 05, 2010

ett bra städschema

Godmorgon!
Jag sätt lite surfa runt så hittade jag ett jättebra schema på veckostädning. Så kanske kan hela familjen vara med och hjälp till.... gå in titta. http://www.grumme.nu/stad/veckostadning.asp
Inte så fint väder som det var igår. Det är gråmulet och trist väder ute idag.
Jag ska äta lite corn flakes och filmjölk här och ta lite kaffe.
Så ska jag steka lite kött och sånt. Tar det lite lugnt här idag, ska gå och strosa tänkte jag. Så att det blir inte så mycket gjort här idag. Hoppas solen kommer fram, klockan är bara kvart över nio på morgonen nu. Kom upp i alla fall tidigt idag. Det var änna gott. Få se vad som händer här under dagen. Ni får ha det så gott.

Nu har jag börjat och städa och dona lite granna i vardagsrummet. Men det är så jobbigt för det är så tungrott och allting därinne.
Jag skulle vilja slänga ut hela skiten! Bara ha en soffa och TV skulle räcka, men det är det att jag måste ha grejorna någonstans och så.
 Nu kommer det här jävla regnet också här. Det blir trist, blåser och sådär, så det är inte så roligt. Men det är lagom att gå och städa då och dona lite granna här. Sen ska jag se på Auktion, det här med Ernst. Det tycker jag är trevligt och sitta och se på och ta lite kaffe till det också.  Men ni får ha det så gott här om dagen, så får vi se vart vädret tar vägen här.
Jag gissar att vi inte var ensamma om att sitta bänkade i TV-soffan kl 20:00 och tittar på  Ernst ikväll! efter förra veckans bortfall (idrott är visst viktigare tycker en del) så var vi nu jätteladdade allihopa! 

Vilket oväder det var eftermiddagen, Usch vad otäckt det var! Det åskade från två till klockan var nästan sju på kvällen. Usch jag tyckte det var otrevligt och det har regnat så väldigt. Så vi hade inte datorn på något idag, var inne bara snabbt och skrev att det åskade och för och se facebook.
middag kokt potatis med grillskivade kött sås med sommar gurka..

Inga kommentarer: