måndag, augusti 24, 2009

Idag var det verkligen en seg morgon

Idag var det verkligen en seg morgon, faktiskt! Det var lite segt att komma upp, för jag visste att jag hade lite mysigt här, jag fick sova en timme längre. Jag kunde använda bilen, och då blir man lite slöare. Nu ska jag till jobbet och greja lite.

Om Internet börjar krångla så tänk på tre saker:
Nummer ett: ta bort routern. Har ni ingen router, ta den här andra dosan, modemet, ADSL-modemet, och låna av någon kompis. Funkar det bättre med det, då är det som är felet. Men, det finns en grej till! Kolla med nätverkskortet i datorn också! Det tänker man inte på, att det kan krångla det också! Det var det felet här, plus att det var lite krångel utanför också. Nätverkskortet var segt och jobbigt. Det är nya grejer man lär sig.

Det är måndag och allting, nu får vi se hur den här veckan utlöper. Jag håller tummarna för att vi får vår diskmaskin i morgon. Det är jobbigt att diska för hand, det är inte gjort för att diska för hand här. Vi får hoppas den kommer i morgon, jag ber till Gud.Det var väldigt roligt på jobbet.

När jag kom hem så gjorde vi i ordning fläsk och löksås och potatis till det. Det var gott och härligt. Så tänkte jag det var så fint väder – så härligt ute. Så jag tog stavarna faktiskt och gick ut och gick en timme här. Till och med gick jag in i skogen själv och alltihopa. Jag hittar vägen nu. Det kändes helt härligt och gott att få gjort detta. Jag ska försöka göra det måndag, onsdag, fredag nu. Eventuellt kanske också lördag eller söndag och gå en promenad bara då. Nu ska jag försöka planera in detta.

I morgon ska det bli roligt. Då ska jag börja med Pojken och tigern igen. Börja om från början men det är roligt att lyssna på den igen. Så det ska jag faktiskt göra nu en stund och lyssna på nummer 1.

Hur det var nu då. För det kommer jag inte ihåg. Man kommer ihåg slutet på boken istället för början Det är synd med det.

1 kommentar:

Unknown sa...

Hej! det är inte kul att vara utan diskmaskin.
Kul att du kommenterade på mitt inlägg om rörelse.

Ha en bra tisdag // Anna-Carin