torsdag, juni 11, 2009

semester

Jag hörde i alla fall klockan – det var skönt att höra den. Jag tänkte; idag behöver jag inte stressa något. Jag är ledig och det är så sköönt! Men nu klockan 10 kommer min jobbarkompis och hämtar mig. Vi ska gå och strosa på stan och ha lite roligt idag. Det ska bli så kul och träffa henne igen.
Jag gick upp och tänkte att jag skulle ta det lite lugnt, duscha mig och göra i ordning mig och måla mig för en gångs skull idag tänkte jag faktiskt. Och känna att nu är jag långledig. Det ska bli jätteskönt och härligt. Jag ska in en dag på tisdag en sväng i alla fall, men så ska jag inte göra något mer. Det är bara nerräkning som gäller nu. Det ska bli jätteskönt.

Vilken mysig dag min jobbarkompis och jag hade. Vi gick till Gillet och tog oss en Budapest och kaffe. Så gick vi runt och strosade och det var en affär som hade 50%, så jag köpte en badrumsmatta för
100 kr. Det var änna billigt och bra faktiskt. Så gick vi till New Plates och hon åt kålpudding, men jag åt gös med en öl till. Det var väldigt gott. Så vi firade att vi har semester nu. Jag handlade lite grann på bolaget och sådär.
Och nu – fy fan – jag är så arg på Dressman! Jag lämnade tillbaka grejor i måndags och dom skulle sätta in pengar på mitt konto. Tror ni jag har fått dom ännu eller? Nej. Så jag gick till banken och då sa dom att du får gå till Dressman. Och vad gjorde Dressman? Jo, du får gå till banken sa dom. Det är ju deras skyldighet att fixa att pengarna blir tillbakalämnade. Det är dålig stil. Varning för Dressman! Be att få pengarna i näven istället för in på konto. Jag levererar en stor varning för detta.
Det hjälper att strida och så, jag ringde faktiskt till huvudkontoret på Dressman och pratade med dom, och det gick faktiskt bara en timme, så ringde dom upp mig. Plåster på såret blir att jag får 200 kronor! Man ska strida om sina saker om man vet att man har blivit fel bemött, då ska man gå till botten med det, tycker jag verkligen! Gör det hädanefter också, hota med allting, så det blir rättvist! Men nu får jag se när de kommer in, de här pengarna!

Inga kommentarer: