fredag, juni 19, 2009

Midsommar firande i Vårhaga


Lite från vårhaga och hemma på kvällen.

Om midsommarafton och det.

Jag gick upp samtidigt som Henke och han skulle åka till jobbet. Jag drack lite kaffe med honom och fick tidningen och fick läsa lite grand. Så såg jag att det ska tas upp på måndag om färdtjänsten. 44 kronor för enkelresa, det blir ju 88 kr för pensionärer, fan i mej inte roligt och åka och handla för dem då det blir ju dyrt med mat med taxiresa. Och det är för jäkligt, det får faktiskt bli en ändring. Många har ju inte sina anhöriga i närheten. Så gjorde jag sill a la Russi här och så gjorde jag rulltårta och väntade på att den skulle svalna. Så hade jag äppelmos emellan och sen la jag upp en klick grädde och skar en halv jordgubbe. Och så tog jag Marabous choklad och med jordgubbar och rev över. Gjorde färdigt och klart så när Henke kom var det dukat och klart med sill och potäter och nubbe och öl. Vi vilade oss en liten stund och sen gick vi bort till Vårhaga men det var inte så mycket folk där. Danslaget från Sjuntorp var där och spela. Och så gick vi hem och slappa. Vi gjorde inte så mycket, han var uttröttad, hade ju jobbat. Det blev en väldigt lugn midsommar men det är gott ibland. Vi gick och la oss klockan elva och det var riktigt gött att slöa framför TV:n också. Det var denna vår midsommar.

Inga kommentarer: