onsdag, april 15, 2009

äntligen

Idag har jag sprungit emellan bägge ställena och grejat och donat, men det har gått bra det med. Jag var med barna och åt.
Innan jag åkte hem idag så var jag inne på Västtrafik för jag klarade inte av och registrera mitt månadskort. Jag tyckte det var väldigt svårt att förstå hur man skulle göra. Dom var så gulliga inne på Västtrafik här i Trollhättan och hjälpte mig att gjorde i ordning detta. Så vilken service det finns verkligen inom bussbranschen och allting. Det tyckte jag var väldigt bra, att dom hade tid att hjälpa mig med det. Tack så mycket till dom som jobbar på Västtrafiks Tidpunkten i Trollhättan, tack!
Kors i taket. Det är ett tag sedan min pappa gick bort. Idag fick jag vet att jag får mina kort, äntligen! Jag är så glad. Jag kanske kan avsluta allting med allt som har hänt. Det ska bli så härligt och få mina egna kort tillbaka som jag har längtat efter så länge. Men jag åker väl bort och hämtar dom nu när jag ska till stan på ett möte här ikväll. Det känns jätteroligt ärligt talat. Det ska bli skönt.
Jag ska gå och vila mig en stund. Jag är lite trött idag, jag känner mig helt zoombie. Jag vet inte vad det är med mitt hår överhuvud-taget eller nånting. Jag ska ta fram en köttbit som jag har i frysen och se vad det är för mat tills i morgon som Henke kan få med sig.
Innan jag stack i väg på mötet så gjorde jag i ordning makaronstuvning och köttbullar som jag hade här och åt innan jag stack i väg. Jag gjorde en vit sås och slängde i stuvningen där. Det är väldigt gott att göra faktiskt.
Så kom vice ordförande och hämtade mig här och så åkte vi upp. Det blev inte så många som kom på mötet men vi hade en bra diskussion. Vi fick ut pappren om inläsningstjänst och namninsamling och så.
Det är inte billigt och köpa tvättmaskin i city – det är ju dyrare än att köpa på nätet. Kan inte begripa detta, men Henke beställde en tvättmaskin igår så jag hoppas vi får den inom tre dagar som dom lovade. Vi får se hur det blir med det.



Inga kommentarer: