måndag, augusti 11, 2008

Vårhagas bordsloppis..


Jag vaknade här vid halv 10 – alldeles tyst och allting. Det var synd om Henke idag. Han fick gå upp 3 i natt. Han skulle jobba kort tid idag, så att det kändes konstigt igår kväll. Jag har ätit lite frukost och nu ska jag sätta på lite kaffe och så gå och lyssna på
Bodströms-boken. Det är så trist väder ute. Men jag ska se om jag orkar idag… (nu är ju Henke hemma, så nu ser han vad jag gör också!) om jag ska gå den här stavgången. Nu äntligen så är det sista gången! men jag ska se om jag orkar det idag. Jag känner mig så… usch! Nu är det är så roligt och sitta och blogga också – och sitta och pilla med bloggen och greja och det. Det kan jag få göra nån timme till innan han kommer hem. Jag har satt på nu lite kaffe.

Ja, nu har jag gjort det igen; jag har skickat in en insändare till tidningen igen så nu får vi se vad det händer med denna. Förra gången fick jag lite debatt om det. Och nu ringde min jobbarkompis – tydligen har jag satt in en insändare i ICA-kuriren. Jag hade ingen aning om att jag hade gjort det. Jaha, så är det när man sitter vid datorn och klipper och klistrar men nu fick ju i alla fall Taltjänst lite reklam också, så det blir kul. Henke ringde och sa att han var lite trött. Så vi ska ta lite lätt mat när han kommer hem. Så jag får inte ha dumburken när han kommer hem. Han får väl sitta här och greja så går jag och smyger så får han vila sig också. Så får jag väl göra nån nytta här och så. Dammsuga igen. Det blir ju lite skräp och sånt.

Nu på fredag är det loppis här ute; Vårhagas bordsloppis, som Missionskyrkan fixar. Det kostar bara 50 kronor att stå med ett bord där. Det tyckte jag var väldigt billigt. Man får ringa och boka sig och anmäla sig först,hur många det är som kommer och sådär. Så att det har jag lagt ut på min blogg här nu så ni kan läsa om.

Jag sitter och funderar på om jag skall träna igen i höst, om jag skall orka detta. Jag bara funderar på vad, men jag tror att det lutar åt vattengympa igen. Men jag måste kolla lite grand vad det kostar, det är ju himla dyrt att träna, så jag vet inte hur jag skall göra, om jag skall gå själv här ute i höst, och så ta vattengympa till våren. Men jag tycker synd om min jobbarkompis också, men jag kanske kan göra båda delarna. Jag vet inte, jag får fundera lite.Henke har varit och handlat, och vi åt tacos här nu. Det var himla gott med det mjuka brödet, och lite sallad och en liten lättöl till det. Först spöregnar det, och sen skiner solen, hur ska det vara egentligen med vädret idag, det har varit lite blandat här nu. Nu ska jag lägga mig och vila en stund, och sen ska jag försöka komma iväg till stavgången klockan sju i kväll. När jag gick till Vårhagas missionskyrka här hörde jag hur forsen började och brusa, gud vad mysigt det var! Jag gick med på stavgången men vi gick inte i skogen någonting för att det var ju så blött överallt här. Det var trevligt men vi var inte många, en karl och tre tjejer var vi som gick här. Det är trevligt att missionskyrkan fixar såna här saker och med Friskis och Svettis. Och det kommer att bli stavgång här igen nästa år. Vad härligt!

Inga kommentarer: