torsdag, augusti 14, 2008

Telias Internet



Åh vilket oväder det var i går kväll – och det åskade och det … usch!
Vi satte på datorn halv tio när vi vaknade här. Jag låg i sängen en bra stund i sängen och hörde på vilket väder det var ute. Jag hörde att det regnade och sådär men nu ser jag att det börjar spricka upp här lite grann, men jag tror inte på att det blir bra väder idag. Vi ska försöka komma ut en liten stund i alla fall när vi är lediga. Så nu har vi ätit frukost och så ska vi snart hoppa in i duschen, så får vi se vad vi gör idag.
Jag är så trött på Telias Internet! Det bara hoppar ur och i hela tiden och man får ta och starta om och hålla på. Istället för att det tar 5 minuter och göra en sak på bloggen så tar det fanimej 3 timmar ibland och fixa i ordning. Jag tycker det är dåligt av Telia att inte ha bra nätuppkoppling. Det är skit faktiskt helt och hållet, usch!
Åh, nu har vi gått en jättego skogspromenad. Vi gick upp till ”Aftonfrid”, Ekströms diktarstuga och tittade däruppe hur det såg ut. Sen gick vi en ny väg igen och vi kom rätt också. Det var mysig skog, naturen är helt underbar men gud vad blött det blev! Det är väldigt blött i skogen. Jag var kaxig och skulle försöka gå, sjönk ner med ena stöveln och blev plaskblöt inne i skon men precis då hittade jag fyra kantareller som jag varit ute och letat efter. Det var himla kul faktiskt men jag var ju blöt och dysvett här nu också. Nu ska jag hoppa in i duschen och ta lite kaffe sen. Och så ska jag steka kantarellerna till kycklingen här sen. Det ska bli gott. Mums, mums!

Vi har varit borta och hälsat på en gammal pensionär här som gillar bussar och sånt. Han har hela gården full med gamla bussar och lastbilar från GDG-tiden (innan de blev uppköpta av Swebus). Vi var där en stund och så.
Sen stekte jag kantarellerna och gjorde en liten vit sås på mjölk och med sherry i, kyckling och ris till – det var himla gott. Sen har vi tagit det lite lugnt – vi har ju gått över två kilometer idag så att nu får det väl räcka faktiskt. Men vilka skurar det kommer, usch vilket väder det är! Det är riktigt oväder ute, det är inte klokt!

Inga kommentarer: