fredag, juni 20, 2008

Midsommar och sex?


Jag spelade kub
Ja, nu är det fredag. Det är midsommarafton. Ja, vi gick upp klockan sju för vi skulle åka iväg till Värmland. Och jag trodde att det skulle gå på två timmar. Jag är optimist helt och hållet. Men det gick ju lite sakta på vägen. Det var så mycket trafik och såhär. Så vi for upp till min sambos kompisar och hälsade på uppe i Värmland. Och han har ju dejtat via nätet och hittat en tjej och flyttat upp från Dalsland upp till Värmland och blivit värmlänning nu. Så vi var där uppe och fick god mat; Hammaröarnas lax, den var jättegod, potatis och sill och sånt där. Sen gick vi ut och spelade kubb och det har ju inte jag gjort någon gång förut. Det var himla kul. Så att det var en käck grej och åka upp till Värmland och vara där över midsommarafton. Så att vi låg på en bilparkering i husvagn och det gick ju an att göra en natt. Det var ju skönt och sådär. Det var ju gott, vi tog lite dryck och såntdär, lite stärkelse på kvällen men man känner nu för tiden att en orkar inte dricka så mycket längre för man blir lite trött och slö. Det kanske har med ålder att göra. Jag vet inte.

citat från aftonbladet igår.

Nya heta traditioner – här är sju ställningar för bästa midsommarsexet
Äntligen midsommar!
Sill, nubbe, kärlek.. och sex?
Visst, sju blommor under kudden i all ära.
Men varför inte tillföra nya traditioner i år – som sju midsommarställningar?

Inga kommentarer: