söndag, juli 11, 2021

SvenskaVolvoklubben

Detta var längesen idag sker  det en bilträff i Uddevalla


Vaknar på morgonen och har min älskling bredvid mig. Vi går upp och gör iordning frukost och gör iordning oss. Vi sätter oss i cabben och färden går mot Uddevalla. Det trodde jag aldrig skulle hända under den här pandemin, att vi kunde åka till svenska Volvoträffen.



Det var så kul att vi kunde träffa folk där. Och jag har fått en god vän där och vi kan sitta och prata och såhär. Vi tog oss en fransk korv där.

Sen åkte vi hem och skulle ha grillfest hos han.
Det kom 2 bekanta så vi köpte nötfärs och gjorde hamburgare.
Vi gjorde en egen hamburger dressing. Det är chili-ketchup, majonnäs, Bostongurka och grillkrydda. Det är så enkelt att göra själv. Så det var gott. Det var härligt att sitta ute på kvällen. Det såg ut som det skulle bli regn, men det blev det inte. Vi tog lite kaffe till efterrätt och en glassbåt. Det var länge sedan man åt det. Det var en trevlig söndag kväll. Vi tog det allmänt lugnt och hade det underbart på kvällen.




 

Goda hamburgare han och Hem goda dressingen


 

 

lördag, juli 10, 2021

Kan man vrida om klockan igen

 Hitta sig själv kan vara svårt att vara trygg och kan vara öppen ärlig. Efter har levererat nästan halva livet. Man har sprungit på bli förälskad tro att kunna leva med dig. Hade jag erfarenhet så hade jag inte gift mig med han. Det blev skilsmässa blev fakta.  Efter helg springa på plötsligt hittade han stor H. 
Vi hade långa samboförhållande men vi gled ifrån varandra. Sorgen är jag måste sälja mitt egen hus hus köpte jag på 90-tal. Jag kände måste radera all från allt tidigare liv. 
Ta mig ny tag köpets ett nytt Lägenheten. Den gång ska ta mig lugnt med förhållanden. Den tystnad och Effektiv efter ett år. 
Den tid rör förnuft nu har en skada som inte läkare inte förstår mig. Ett helvit liv. Flera operationer blev det lite  men fast ont.  Karuseller runt olika vårdenheter alla sa olika. 
Den här tiden har jag känt att ingen har trott på mig att jag har värk och ont i handleden. Nu har jag fått svar av bara vänt mig till en ny operation vet ej när de kommer bli. Fortfarande kan inte jag. 

Många av mina kärleksförhållanden har Karamelliserat och ha ha ha ha havererat många sa till mig ta det lugnt några år innan du träffar någon som du verkligen tycker om 

Känner att ingen Man har hört så olika saker om personer på nätet. Jag är lite rädd och försiktig och våga ta steget hur ska möta en ny människa?. 

Dator är bra ibland satt surf plötsligtse ser han på nätet. Man har hört så olika saker om personer på nätet. Jag är lite rädd och försiktig och våga ta steget hur ska möta en ny människa? Nu har fått min bästa särbo,, det liv är trygg 


fredag, juli 09, 2021

Diabetessjukdom2

Varje kväll måste jag ta en spruta för min diabetes   

Diabetessjukdom – det är inte lätt att tåla olika preparat och mediciner eller få bakslag av olika saker. Sen går det ett tag och sen är leveranserna slut, eller jag och andra har inte tålt preparatet och fått stora biverkningar – det är inte kul! Det är dyrt att ha den här medicinsprutan. Det har man för att få flytande insulin rätt in i kroppen istället för att äta tabletter. Och nu, i värmen, om man ska åka iväg någonstans, så måste man ha den i en kylbag, för den måste vara kall och jag ska ta den varje kväll. Jag försökte hitta något fodral att lägga den i, men då kostade den 400 spänn! Jag fattar inte… och sen mediciner – 1500 spänn, innan man kommer upp i högkostnaden. Jag tycker det är ockerpris – men jag har beställt ett sånt fodral, men det är inte säkert att det hinner i komma eftersom det är olika leverantörer. Jag fick till och med betala tullavgift! Jag fattar ingenting… lyckligt lottade ni som kan ta tabletter istället för sprutor faktiskt. Det var det jag ville prata om.

torsdag, juli 08, 2021

Sommar och sol

 Sommar och sol


Det är skönt och härligt att vakna en sommarmorgon i en nybäddad säng. Att vakan upp och ta lite frukost och kaffe. Jag sätter mig och njuter av den underbara sommarvärmen på min underbara inglasade balkong. Jag sitter där och tar det allmänt lugnt. 

Jag gör mig en snabblunch med penne och köttfärssås, som jag hade. Sen hoppar jag in i duschen och sen ska jag åka bort till BRL och byta mikrofonen i min Pioneer-stereo i bilen. Jag tog och ringde till min särbo och fråga om vi skulle träffas efter det och det ville han. Att ett datorsystem havererar i en bilstereo som är ett går gammal – det fattar jag inte att det kan göra. Det måste man ju kunna göra själv och göra en uppdatering själv. Det lät som man sjung djupt ner i sjön musiken. 

Efter att jag hade varit iväg och fixat med stereon och de hade gjort en uppdatering, så åkte jag upp till honom och så sa vi att vi struntar att sätta in högtalare i min bil, utan vi tar och åker till Skräcklestugan och äter lite kvällsmat där. Jag tog mig en Skräckleburgare, det var hembakat och färskt. Sen tog vi lite kaffe, sen gick vi runt sjön – nej sjön ska jag inte säga, det är Värnen – det var jättemysigt och trevligt! 

Nu kan jag spela Spotify på min stereo i bilen igen, det ska bli gott! 

Äntligen kommer bilträffarna igång igen – härliga och spontana träffar! Vi ska iväg på en sån i helgen – ska bli jättespännande och höra hur det blir. 

Ni får har det så gott – nu ska jag ge Habibi älgmat, annars får jag inte tyst på henne och då väcker hon mig igen. 

Ni får ha en underbar sommar, så hörs vi!


 







tisdag, juli 06, 2021

Budfirmor

 Ny dag och nya möjligheter. Funderar på att ta en tur till PMU och titta lite granna där idag. Jag behöver verkligen ingenting, men jag måste ut och lufta bilen.

Det är segt att ta sig upp och man måste starta dagen med att äta lite frukost innan jag gör något mer under dagen. Jag tar det som det kommer.

På eftermiddagen träffade jag min särbo och vi tog lite Sibyllamat. Sen fick jag hjälpa honom att hämta lite saker hos hans son. 

Det var lugnt och det var gott att äta lite Sibyllamat.

En helt annan sak. Jag hade en budfirma – buddee och de läste inte rapporten att min port stänger 20:00. Sedan är dom otrevliga, de ville ställa varorna utanför, för dörren var låst. Men jag går ner och säger att de måste hjälpa mig upp med varorna för annars kan jag inte beställa från Vetzoo. Jag kommer till att ta en annan firma nästa gång när jag ska beställa djurmaten, för sån här service tycker jag inte... det ploppar upp många olika budfirmor och jag vet inte om de kan något överhuvudtaget om varför man har det här.
Men nu får ni ha det så gott, så hörs vi !

måndag, juli 05, 2021

Liten avundsjuk

 Måndag morgon, en härlig solig början på dagen.
Inte alltid så lätt för många personer, det finns många ute i landet som  har lika svårt som jag har att organisera hemmet,var man ska börja och städa och leta gamla kläder som man vill slänga eller skänka bort. Detta har jag jättesvårt med, var någonstans jag ska börja. Och många förstår inte att jag har svårt var jag ska börja. När energin kommer tillbaka, så jag får fundera under dagen var jag ska börja. Jag kommer till många fina hem blir lite avundsjuk på dem att de kan ,men inte jag. Jag har inte valt detta själv att bli så här för mig. Till många säger jag atjo, och så skrattar de och vill då veta var vad jag gjort. 
Först ska jag börja med att plocka fram från  frysen hittade kycklingfiléer som jag ska tillaga med ris för mig idag. Jag har marinerat kycklingen med en ny kryddblandning, curry och mango och så tog jag lite vitlök ,jordnötsolja och soja det blir gott, jag ska steka dem i ugnen sedan. 
På eftermiddagen kom det regn och åska mysigt har inglasad balkong, att sitta där ute och njuta av regnet och åskmolnen är härligt.  
.





söndag, juli 04, 2021

Energi tillbaka

 


Älskar att vakna på söndagar vet att jag inte behöver gå till jobbet imorgon. Vaknar på morgonen och aldrig känt mig så bra, jag kom ur en bubbla  precis och vakna med ett helt leende finns inte någonting i mitt hjärta som tynger mig längre. Det känns som jag fått tillbaka min energi och glädje igen.

 Vi satt och åt frukost tillsammans och åt lite och drack lite kaffe. Den här känslan har jag  aldrig känt förut. Söndagen blir en lugn dag. 


Förr var det lättare att sälja saker via  facebookgruppen, nu är det bara nästan lurendrejerier och olika person talar om företag som en del människor använder. Att personen själv inte hittar till mig utan måste att ha ett fraktföretag med kurir . Jag har råkat ut för en ,dom ville att jag skulle betala frakten. Har tackat nej till försäljningen.


lördag, juli 03, 2021

Helg helg med härligt bubbel och en god middag som han har fixat.



 Seg morgon och komma upp kändes som att man inte orkae och ta sig i kragen och ta sig upp. Tog mig lite kaffe och lite yoghurt och sen hoppa in i duschen. Min underbara före detta kollega tur att hon finns vi tog en sväng på köpcentrumet. Gick till expresso house och tog en kaffe och en croissant. Blir nyfiken på bubbel med päronsmak pris 69 kr på Systembolaget. Ja havererade kassor har blivit så för Coop. Så jag hoppa in på ICA och köpte mig spagetti så nu ska jag ta spagetti med köttfärssås.  

Sätta sig en varm bil och väntar på att det ska bli svalare, man ska inte klaga på vädret det är helt underbart.Det har varit härliga soliga sommardagar. 

Tog en tur till gubben fick en  god middag. Helt underbart att sitta ute på hans altan. Den goa sommarvärmen ger oss möjligheten att ta fram  picknickfilten och lägga sig  på gräsmattan. Testar ett nytt bubbel ice pear skumpa. Mycket god lätt drucket bubbel. Procenten var inte så högt på den 7 %. Ha en trevlig och skön sommar dag.