söndag, juli 11, 2021
lördag, juli 10, 2021
Kan man vrida om klockan igen
Vi hade långa samboförhållande men vi gled ifrån varandra. Sorgen är jag måste sälja mitt egen hus hus köpte jag på 90-tal. Jag kände måste radera all från allt tidigare liv.
Ta mig ny tag köpets ett nytt Lägenheten. Den gång ska ta mig lugnt med förhållanden. Den tystnad och Effektiv efter ett år.
Den tid rör förnuft nu har en skada som inte läkare inte förstår mig. Ett helvit liv. Flera operationer blev det lite men fast ont. Karuseller runt olika vårdenheter alla sa olika.
Den här tiden har jag känt att ingen har trott på mig att jag har värk och ont i handleden. Nu har jag fått svar av bara vänt mig till en ny operation vet ej när de kommer bli. Fortfarande kan inte jag.
Många av mina kärleksförhållanden har Karamelliserat och ha ha ha ha havererat många sa till mig ta det lugnt några år innan du träffar någon som du verkligen tycker om
Känner att ingen Man har hört så olika saker om personer på nätet. Jag är lite rädd och försiktig och våga ta steget hur ska möta en ny människa?.
Dator är bra ibland satt surf plötsligtse ser han på nätet. Man har hört så olika saker om personer på nätet. Jag är lite rädd och försiktig och våga ta steget hur ska möta en ny människa? Nu har fått min bästa särbo,, det liv är trygg
fredag, juli 09, 2021
Diabetessjukdom2
![]() |
| Varje kväll måste jag ta en spruta för min diabetes |
Diabetessjukdom – det är inte lätt att tåla olika preparat och mediciner eller få bakslag av olika saker. Sen går det ett tag och sen är leveranserna slut, eller jag och andra har inte tålt preparatet och fått stora biverkningar – det är inte kul! Det är dyrt att ha den här medicinsprutan. Det har man för att få flytande insulin rätt in i kroppen istället för att äta tabletter. Och nu, i värmen, om man ska åka iväg någonstans, så måste man ha den i en kylbag, för den måste vara kall och jag ska ta den varje kväll. Jag försökte hitta något fodral att lägga den i, men då kostade den 400 spänn! Jag fattar inte… och sen mediciner – 1500 spänn, innan man kommer upp i högkostnaden. Jag tycker det är ockerpris – men jag har beställt ett sånt fodral, men det är inte säkert att det hinner i komma eftersom det är olika leverantörer. Jag fick till och med betala tullavgift! Jag fattar ingenting… lyckligt lottade ni som kan ta tabletter istället för sprutor faktiskt. Det var det jag ville prata om.
torsdag, juli 08, 2021
Sommar och sol
Sommar och sol
Det är skönt och härligt att vakna en sommarmorgon i en nybäddad säng. Att vakan upp och ta lite frukost och kaffe. Jag sätter mig och njuter av den underbara sommarvärmen på min underbara inglasade balkong. Jag sitter där och tar det allmänt lugnt.
Jag gör mig en snabblunch med penne och köttfärssås, som jag hade. Sen hoppar jag in i duschen och sen ska jag åka bort till BRL och byta mikrofonen i min Pioneer-stereo i bilen. Jag tog och ringde till min särbo och fråga om vi skulle träffas efter det och det ville han. Att ett datorsystem havererar i en bilstereo som är ett går gammal – det fattar jag inte att det kan göra. Det måste man ju kunna göra själv och göra en uppdatering själv. Det lät som man sjung djupt ner i sjön musiken.
Efter att jag hade varit iväg och fixat med stereon och de hade gjort en uppdatering, så åkte jag upp till honom och så sa vi att vi struntar att sätta in högtalare i min bil, utan vi tar och åker till Skräcklestugan och äter lite kvällsmat där. Jag tog mig en Skräckleburgare, det var hembakat och färskt. Sen tog vi lite kaffe, sen gick vi runt sjön – nej sjön ska jag inte säga, det är Värnen – det var jättemysigt och trevligt!
Nu kan jag spela Spotify på min stereo i bilen igen, det ska bli gott!
Äntligen kommer bilträffarna igång igen – härliga och spontana träffar! Vi ska iväg på en sån i helgen – ska bli jättespännande och höra hur det blir.
Ni får har det så gott – nu ska jag ge Habibi älgmat, annars får jag inte tyst på henne och då väcker hon mig igen.
Ni får ha en underbar sommar, så hörs vi!
tisdag, juli 06, 2021
Budfirmor
Ny dag och nya möjligheter. Funderar på att ta en tur till PMU och titta lite granna där idag. Jag behöver verkligen ingenting, men jag måste ut och lufta bilen.
Det är segt att ta sig upp och man måste starta dagen med att äta lite frukost innan jag gör något mer under dagen. Jag tar det som det kommer.
På eftermiddagen träffade jag min särbo och vi tog lite Sibyllamat. Sen fick jag hjälpa honom att hämta lite saker hos hans son.
Det var lugnt och det var gott att äta lite Sibyllamat.
Men nu får ni ha det så gott, så hörs vi !
måndag, juli 05, 2021
Liten avundsjuk
Inte alltid så lätt för många personer, det finns många ute i landet som har lika svårt som jag har att organisera hemmet,var man ska börja och städa och leta gamla kläder som man vill slänga eller skänka bort. Detta har jag jättesvårt med, var någonstans jag ska börja. Och många förstår inte att jag har svårt var jag ska börja. När energin kommer tillbaka, så jag får fundera under dagen var jag ska börja. Jag kommer till många fina hem blir lite avundsjuk på dem att de kan ,men inte jag. Jag har inte valt detta själv att bli så här för mig. Till många säger jag atjo, och så skrattar de och vill då veta var vad jag gjort.
Först ska jag börja med att plocka fram från frysen hittade kycklingfiléer som jag ska tillaga med ris för mig idag. Jag har marinerat kycklingen med en ny kryddblandning, curry och mango och så tog jag lite vitlök ,jordnötsolja och soja det blir gott, jag ska steka dem i ugnen sedan.
På eftermiddagen kom det regn och åska mysigt har inglasad balkong, att sitta där ute och njuta av regnet och åskmolnen är härligt.
.
söndag, juli 04, 2021
Energi tillbaka
Älskar att vakna på söndagar vet att jag inte behöver gå till jobbet imorgon. Vaknar på morgonen och aldrig känt mig så bra, jag kom ur en bubbla precis och vakna med ett helt leende finns inte någonting i mitt hjärta som tynger mig längre. Det känns som jag fått tillbaka min energi och glädje igen.
Vi satt och åt frukost tillsammans och åt lite och drack lite kaffe. Den här känslan har jag aldrig känt förut. Söndagen blir en lugn dag.
Förr var det lättare att sälja saker via facebookgruppen, nu är det bara nästan lurendrejerier och olika person talar om företag som en del människor använder. Att personen själv inte hittar till mig utan måste att ha ett fraktföretag med kurir . Jag har råkat ut för en ,dom ville att jag skulle betala frakten. Har tackat nej till försäljningen.
lördag, juli 03, 2021
Helg helg med härligt bubbel och en god middag som han har fixat.
Seg morgon och komma upp kändes som att man inte orkae och ta sig i kragen och ta sig upp. Tog mig lite kaffe och lite yoghurt och sen hoppa in i duschen. Min underbara före detta kollega tur att hon finns vi tog en sväng på köpcentrumet. Gick till expresso house och tog en kaffe och en croissant. Blir nyfiken på bubbel med päronsmak pris 69 kr på Systembolaget. Ja havererade kassor har blivit så för Coop. Så jag hoppa in på ICA och köpte mig spagetti så nu ska jag ta spagetti med köttfärssås.
Sätta sig en varm bil och väntar på att det ska bli svalare, man ska inte klaga på vädret det är helt underbart.Det har varit härliga soliga sommardagar.
Tog en tur till gubben fick en god middag. Helt underbart att sitta ute på hans altan. Den goa sommarvärmen ger oss möjligheten att ta fram picknickfilten och lägga sig på gräsmattan. Testar ett nytt bubbel ice pear skumpa. Mycket god lätt drucket bubbel. Procenten var inte så högt på den 7 %. Ha en trevlig och skön sommar dag.









