Söndag morgon… när man vaknar, man ångrar sig att man tog ett extra glas vin dagen före. Det var lite segt att komma upp på morgonen, men till sist kom vi upp och tog en härlig frukost och tog det lugnt. Sen blev vi dävna och la oss igen. Sen har det varit problem, för olika personer på Facebook har skickat ut saker till alla sina vänner. Jag fick hjälpa en person att få bort det och byta lösenord. Det är väl att någon har kapat personen eller något annat. Vi tog det allmänt lugnt, och så åkte vi upp till kvarterskrogen och köpte oss en pizza. Sen satt vi hemma hos honom. Sen for jag hem till min katt. Det har varit en härlig underbar helg. Att man kan vara ute nästan tills klockan är halv ett på natten och sitta och mysa ute i trädgården. Det är helt underbart!
söndag, juni 13, 2021
lördag, juni 12, 2021
mys helg
![]() |
| Grill |
vaknade kanske tidigt på lördagsmorgon gick upp tóg med lite frukost sen hoppa in dusch. men jag la mig slö titt på olika film på Youtube . Ja nu blir det till särbon igen. Måsten ta mig i kragen igen. Plötsligt fick jag börja stressa, jag måste in på systembolaget innan jag åker till honom. Det blev härlig kväll med god grillad mat och drycker. Trevligt att sitta ute med hans grannar, en så skön och god kväll.
fredag, juni 11, 2021
fredag
Snart närmar sig en välbehövlig vila i helgen det har varit mycket runt om mig med olika möten. Så mycket möten ,från det ena till det andra mötet. Jag har dividerat och funderat om jag vill fortsätta med uppdragen som jag har fått, jag vet inte om jag vill eller inte.
Nu är det städat på balkongen, funderar på att åka till blomsteraffären och köpa lite blommor.
Jag åkte till Blomhuset och köpte en ny blomster kruka som är självvattnande, jag bad dem fixa allt, men det blev väldigt dyrt att fixa såna saker. Ska man vara fin får man lida pin
Blev orkeslös orkade inte göra något direkt när jag kom hem. Jag har köpt mig en ny iPhone12. Känner mig stolt att jag har kunnat lägga in alltihopa själv i min nya telefon.. Men Mac mini är väldigt trött. Får se om den kommer igång.
onsdag, juni 09, 2021
en vanlig vardag
Onsdag morgon jag vaknar före klockan det händer väldigt sällan.. Det känns som det är höst ute, man tittar ut på morgonen och sitter och äter frukost. Idag blir det bara ett arbete fullt med projekt överöst med böcker. Sen måste jag planera och städa inne i biblioteket. Min energi är väldigt låg efter lunch,jag åt taco sallad, jag får väl äta något mer senare. Bara väntar på att bli ledig, undrar vad som ska hända under sommaren ? Nu ska jag scanna in läromedel i vårt konto på biblioteket som heter welib.
tisdag, juni 08, 2021
blind test
Idag har
jag haft fullt upp med arbetsdagen. Det är så roligt att komma till
jobbet.
I
eftermiddag blir det super middag . Idag fick jag testa vakuumförpackad middag.
Det var rätt ok mat men vissa maträtter att tänka på för äldre personer, exempelvis
kålpudding många har ju bara grädde och sirap och blandfärs och kål. Vissa
förpackningar var väl inte så bra exempelvis kallsås var svårt att öppna
burken. Jag tänker på dig som tycker om mat och tänker på reumatiker och de
kommer aldrig kunna öppna små burkarna ifrån vakuumförpackad leverans. Men det
var kul att testa och vara med i blindtest.
![]() |
| så såg ut man fick kryssa i för testen |
Ja, sen fick jag bara vända i dörren och gå ner på bostadsrättsföreningens
årsmöte. Det var inte mycket rätt de hade gjort. För det första kunde jag inte
läsa årsberättelsen för dom hade scannat in med jpeg. det funkar inte
med talsyntesen, det måste ses
över, det ska ju vara tillgängligt för alla. Om man har läshinder så är det
svårt att ta till sig informationen. Program för PDF-framställning. Formatet
stöds på många talsyntes och rätt in scanning inte jpeg.
Vad kallt det är
nu och sitta ute, jag fryser om fötterna. Men nu ska jag gå och lägga mig och grunna
på mitt pensionärsliv om tio
![]() |
Matlådor som testades från leverantören fick klart godkänt
betyg under provsmakningen. Maträtter på bilden: Kålpudding, panerad torsk och
vegetarisk biff.
måndag, juni 07, 2021
En vecka kvar
Varför? Så slö igen orkade inte fixa matlåda igår! Jag fick stiga upp tidigt och fixa mig en matlåda. Trött är jag på morgon men fick stålsätta mig att börja skala "potäter" och röra ihop en vitsås och slänga i fiskbullar, jag kom i tid till jobbet. Denna vecka är det full fräs på jobbet med återlämning av böcker, därför måste man ha snabbmat, och microvärma maten.
I morgon ska jag ha ett viktigt möte med funktionsrådet är inbjuden till omsorgerna inom kommunens nya upphandling, kul att bli inbjudnen till detta, så förnämligt att få vara med. Nu räknar man ned semester snart i antågande. I år hoppas jag att få göra något rolig under semestern.
Känner mig rätt nöjd framemot eftermiddagen, jag ligger inte efter med något , alla som har lämnat och scanna av, man ska känna sig väldig nöjd.
“De senaste åren har de digitala böckerna blivit allt mer populära. Enligt en rapport från Svenska Bokhandlareföreningen och Förläggareföreningen stod de digitala böckerna under 2019 för närmare hälften av den totala bokförsäljningen i Sverige, räknat i antalet konsumerade exemplar.” hämta från https://www.specialnest.se/forskning/en-digital-ljudböcker
Det är roligt att alla läser en bok eller lyssna till denna, texten använde jag i svenska under våren. det är så viktigt att man läser eller lyssnar så man får ökad ordförståelse. så jag hoppas även när man är ledig i sommar att läsa skönlitteraturböcker, det toppen att många lyssnar på en ljudbok.
söndag, juni 06, 2021
bland från helg samt vår Sveriges nationaldag
![]() |
| Dagsresan natur fin Dalsland |
Denna helg kan man ju inte klaga på vädret, det har varit helt underbart att solen sticker fram, och att vi fick ett gott väder, somnade som vanligt upp tidigt på lördags, morgonen upp och hoppa. Jag vet att blir en lång dag och med resa ! Jag for upp till min pojkvän.
Efter vägen hade vi en kaffekorg och gjorde några stopp efter vägen .. och vi drog E20 , ett mc släpp hade vi med oss, upp till Dalarna och hämtade en moppe som han gärna ville ha, som han alltid har önskat sig och var sugen på att köpa. Då fick jag en snilleblixt, ”Corona-tänkt”, att träffa en skolkamrat som jag inte har träffat på nitton år. Jag gick ju på dyslexikonsulentutbildningen i Ludvika, och där bor några stycken från min skola. Och det var så roligt att träffa den här personen, det kändes som det var förr igen! Det var ju riktigt kul! Så vi stod där och pratade en stund.
Sen for vi hemåt igen, och hoppade in och köpte oss en grillad kyckling. Så tog vi potatissallad, men jag tog inte så mycket av det. Så tog vi varsin öl och satt och hade det allmänt trevligt.
Söndagsmorgon vaknade vi tidigt och gick upp och tog oss lite frukost. vi gick ute fixa bilar, full spruta på, allt pollen måste bort och nu är det Sveriges nationaldag idag. Det är helt underbart! Så det blir väl en tur med bilen, men jag måste åka hem till min fyrbente och tala om att jag finns. Jag brukar åka hem någon gång under dagen och ge henne lite extra mat och gosa lite. Efter att jag varit hos min lilla kisse, hon var så kärvänlig så jag var hemma här en sväng, så visste vi inte riktigt var vi skulle göra av Sveriges nationaldag över huvud taget, vilket håll vi skulle åka, vad vi skulle göra. Vi bestämde oss för att fara till Dalsland, men vi skulle strunta i 45:an. Vi åkte ju nercabbat, och vi åkte så jättefint en liten bit över Kroppefjäll. Det är så fin och vacker natur i Sverige, härligt att se vatten, folk hoppar och badar, det är helt underbart att kunna se detta! Vi for så att vi kom upp till Håverud, gud va fint det var! Då bestämde vi oss för att ta restaurangen vid vägen. Och jag tog faktiskt kycklingspett med jordnötssås och ris. Det var en thairestaurang, den var faktiskt helt perfekt att äta på. Men viadukten stängde redan klockan 17. Restaurangen är öppen längre där, synd att vi inte fick Lejonet och Björnens glass. Sen tog vi en annan väg hem över Dals Rostock. Det var faktiskt riktigt trevligt och underbart. Nu är det bara åtta dagar kvar, sen har jag semester, det ska bli skönt! Sen kanske vi planerar in att göra något under sommaren, åka iväg och så här.
lördag, juni 05, 2021
Här pratar inte skitsnack
Min symptom på irriterad tarm såsom förstoppning, diarré, uppblåsthet och framförallt buksmärtor och illamående. Plus symtom som kommer på grund av att man har ont i magen och är orolig får hjärtklappning, svettningar, huvudvärk samt att man kan känna av en stor trötthet.
Ibland kan jag inte ha vissa kläder på mig. Det här är så vanligt det är många personer som har den här sjukdomen och inte pratar om det.
Man pratar inte om såna här sjukdomar men jag vill nå fram till personer. Jag har levt med den här sjukdomen i många år jag varit hos läkare och jag får bara mediciner men ibland fungerar inte medicinerna alls. Ibland får jag vara hemma från jobbet eller avstå från mina vänner. För ett tag sedan skrämde jag livet ur min kompis ,typiskt att jag blir sjuk utanför ett systembolag. Jag fick lugna henne och säga att det här är vanligt. Men den turen blev inte rolig för henne vi fick åka hem.
Man kan inte planera in när det händer, kommer helt plötsligt ,man är känner sig frisk och plötsligt blir man sjuk.
Nu har jag berättat min stora hemlighet som är jättejobbig ,Flera i min släkt har detta också.





