tisdag, maj 25, 2021
tisdag fullrulle
måndag, maj 24, 2021
Alla ska få ha rätt tilll Skriv tolk
Ja vänligen om yngre och äldre
söndag, maj 23, 2021
Nu drar jag av mitt plåster och min hemlighet
Nu drar jag av mitt plåster som jag har haft i hemlighet i många år.
Jag tittar på var fan är storken, på discovery. Det verkar så att discovery är mycket för personliga tv-program eller
ekonomiska saker. Ja, kanske är det här programmet bra men kanske många river upp sina minnen och sorger efter att ha sett sådant här program. Alla får inte lyckan.
Jag vet att det är inte alla självklart att få barn. Och nu får man frågan om jag har barnbarn av alla ? Hur ska man svara hur ska man berätta och vill man berätta !? Hur ska jag förklara för en person som inte känner mig att jag fick inte den lyckan eller att det ska vara självklart att få barn . Första mannen var ihop med gick det är skogen med skilsmässa och alltihop på grund av detta. Men nya man som jag blev sambo med vi gjorde flera försök att få barn. Mycket tårar och slit hade vi. Många resor till Göteborg i hopp om lyckan och även sorgen. Då var det väntande tider om det skulle lyckas eller inte ,olika mediciner och sprutor många olika försök som gick åt helskotta. Sen sa jag till honom att han inte skulle ha skuldkänslor för mig. Jag ville att han skulle hitt en ny kvinna. Vi fick en del ekonomiska problem och dyrt blev det.. Kanske många som sitter och inte kan få barn och har inte ekonomi till att göra provrörsbefruktning. I många regioner ges inte något bidrag till familjen för provbefruktning. Vet inte om det är så idag .Att gå till privatläkare blir oftast väldigt dyrt.
Jag ville att han skulle lämna mig jag kunde vara själv jag vill inte att det var mitt fel kände jag till sist blir att du är skyldig oss också vi skiljs oss. Efter det bestämde jag aldrig mer och göra så här försök.Jag har två olika förhållande men har jag försökt med. Hur ska man förklara det för en person som inte känner mig varför inte?
Men nu har jag en underbar man min tredje parter och nu är jag för gammal att skaffa barn med provrörsbefruktning. Min kropp skulle inte orka detta heller efter alla experiment. Så jag har fått en bonusson och en partner och en livskamrat. som jag har träffat på äldre dagar. När mamma går bort så har jag inga mer släktingar. Det känns konstigt att jag är den sista i den här leden i släkten. Jag fick inte den chansen att fler släktträdet vidare så kan livet bli, men livet måste gå vidare.
lördag, maj 22, 2021
Nu blir ljud i lådan 🎼
Göta Petter redan lördamorgon vad är det för varför ska man vakna tidigt när man är ledig. Nu ska jag gå upp och sätta igång med frukosten. Jag har inte orkat ta tag i mitt hem har varit så stressad denna vecka ,vet inte vilken ände jag ska börja i. Har fortfarande fruktansvärt ont i min handled.Behöver jag handla, När jag bär en tung kassar så blir det rena helvet i handleden att bära upp till andra våningen då får jag väldigt ont. Därför orkar jag inte ta tag i mitt hem.
Så nu ska skiter jag handla denna helgen och ta tag i andra saker i hemmet.
Jag är helt frustrerat att inte vara normal och kunna göra vad man vill. Jag måste välja varje dag vad jag kan göra hemma eller något annat. Jobbet går ju först sedan hemmet.
Nu är det slut på gnället och jag ska jag börja ta tag i mitt liv.
Efter det ska jag börja med, tvätthögen, måste börja tvätta lite. Sen är det tag i kylskåpet och rensa och torka hur. Tur man har en robotdammsugare som gör ett bra jobb.
Habibi ska få sin Älgmat och göra rent i hennes låda. Så blir hon nöjd.
Idag blir det som vanligt att packa min necessär och åka till min partner. Vi ska fixa min bil med ljudanläggning. Sen måste jag fixa min Iphone och lägga in musik i appen. Så jag kan spela musiken i bilen. Spotify är också bra musikapp. Jag vill inte prenumerant på mer appen. Sen ska jag bjuda min särbo på kaffe o fika.
Äntligen hittade vi fel på min ljudanläggning det var en högtalare som gav upp. Nu har vi bytt alla fyra högtalare men de 2 diskanterna fick inte högtalare. Allt funkar bra fast utom de två diskanterna som får sitta kvar.
En lycka blev det i alla fall beställde mat från Foodora smidigt att få hemkört. Men kanske lite dyrt och lite lyxigt. Vi måste gynna de lokala restaurangerna , vi köpte från indisk restaurang, kom punktlig och smakade jättegott. Så njöt vi en flaska rött, mysigt och en mycket trevligt kväll.
fredag, maj 21, 2021
levit är musik gåta
Fredag morgon, yrvaken, tar lite frukost. Stressar in i duschen. Hittar
kläder jag ska ha på mig. Men jag har inte kanske någon mat med mig till
jobbet. Det kanske blir en Sibylla igen för mig.
Jag vet inte om det hjälper med muntliga förhör med svenskan. Jag har ju svårt med böjningar och jag har svårt med vilka att-satser och
såhär. Jag vet inte. Jag känner mig skit efter gårdagen. Panik hade jag. Det har verkligen varit en stor prövning den
vecka. Det som hände på kursen får jag skaka av mig nu. Jag hjälper mina
kollegor på jobbet idag samt att hjälpa våra fina elever i sitt arbete, de får
en beskrivning hur de ska gör en fällstol. Fy, det verkligt krångligt att läsa
beskrivningen samt lösning på monterandet. Men jag kan visa mina svagheter
framför eleverna det kan få dom att växa, och se att en vuxen person kan ha
svårigheter också. Men det är roligt att se eleverna i sitt klassrum inte bara
på rasterna. För länge sedan då hade jag m inte gjort detta då flydde jag från
beskrivningen. Det har min kära kollegor hjälpt mig med att visa mig hur de har
gjort en beskrivning men ibland tappar jag bort mig. Jag känner mig rätt trygg
olika roller att ibland får rycka in i. Nu blir det lunch med mina kollegor,
gissar att det blir Sibylla, för hela slanten.
Denna helg kanske jag får in mina nya högtalare i bilen. Och jag längtar
efter det så mycket. För jag har lyckats att sprängt i sönder mina gamla.
Men de var från begynnelsen i Toyotan, de var ju gamla. Och så sätter jag in en
modern stereo, så det förstår jag ju att jag spräckte membranen i högtalarna.
Ja, så kan det gå för kärring när jag tycker om att spela lite musik och få
bort frustrationen ibland. Vissa låtar tycker jag är lite häftiga att höra i
bilen.
Men det var tråkigt när jag köpte bilstereon att jag inte fick in en
CD-spelare. Men jag får skylla mig själv när jag hade så bråttom och trycka
iväg att jag ville ha de här sakerna.
Och så kanske jag åker upp till min goa särbo i helgen och får vara hos
honom.
Ni får ha det så gott så hörs vi!
torsdag, maj 20, 2021
testa nya chokladbollar
Idag är det annorlunda på arbetsplatsen de ska ute och orientera i skogen. Jag är kvar på arbetsplatsen och har fixat chokladbollar i långpanna, det var lite krångligt med havregrynen. Men jag delade upp i olika mängder och mixar dem. Personal får kaffe och chokladbollar med till orienteringen i skogen, jag tog mig en test bit till kaffet och de smakar gudomligt och är smarrigt. Enkel att göra och går att frysa in.
Hur ska man förbereda sig för prov något man inte kan träna på?
onsdag, maj 19, 2021
onsdag planering inför prov
Jag har inga grunder i grammatik eller förstå vad de svenska språkets uppbyggnad, sitter på mitt kontoret och tränar inför sista dag inför provet. I svenska B. Har man inte gått hela grundskolan så har man tappat mycket i skrivspråket. Ångrar mig att jag inte bad om hjälp när jag fick min utrednings diagnos för dyslexi. Då kändes det att jag bara ville jobba ,fanns mycket jobb på den tiden samt att man ville tjäna pengar. Det var ingen status på att plugga på 80-talet. Men idag finns så bra hjälpmedel och tekniken har gått framåt i rätt riktning.
Nu måste jag börja att träna på min grammatik, det kommer att att gå åt skogen för mig, .Tänk på mig imorgon när jag ska göra provet Det gör mig pirrigt och orolig inför detta. Nonsensord och går inte i hope för mig. Samt vad ska tänka på fonologisk hur man ska höra och förstå ofta vänder jag på ord lägger till nya bokstäver. Sedan vänder på d-b och är det svårt t ex hat eller hatt, ska det vara, ett T eller två i ordet?
I dag blir jag frustrerad när jag ska skriva ett sms eller uppsatser och jag ser att mening är fel. Kan sitta I flera timmar hur ord stavar, men ibland struntar jag i detta och skickar iväg. Blir ledsen av att inte kunna skriva meningar rätt..
Under vardagar tar jag ofta hjälp av taltjänst då skickar jag ett meddelande och får svar med hjälp.
Förbaskade myndighetspapper använder taltjänst, får texter snabbt tillbaka eller så ringer jag dom. De är toppen när jag har möten och olika uppdrag i föreningslivet, då skriver taltjänst åt mig minnesanteckningar.

