Man får gå och lägga sig och inte hålla på hela natten. Jag har lite planer för vad jag ska göra under morgondagen och så.
måndag, juni 20, 2016
Är helg redan slut¿
Man får gå och lägga sig och inte hålla på hela natten. Jag har lite planer för vad jag ska göra under morgondagen och så.
söndag, juni 19, 2016
Vad är klockan nu ¿
Jag fattar ingenting här – det är någon som väcker mig – min underbara sambo väcker mig – nu ska vi äta frukost! Oj, klockan är 12, oj, oj, oj, vi har sovit länge! Vi gick väl och la oss vid 1-tiden på natten. Jag har sovit jättegott i natt!
Jag gick upp och gjorde smoothies och gjorde iordning rostat bröd med ost och marmelad. Vi satte oss på balkongen och njöt av den fina balkongen vi har.
Sen började vi och försöka dona och greja i köket, men vi behövde borr-hjälp. Så en kompis till honom kom upp och borrade.
Typiskt – då fattas det skruvar, de vi hade var för korta! Så är det… det var inte så himla käckt!
Sen åkte gubben och greja med motorcykeln en stund och jag tog med mig en kollega för att prova mina nya stavar. Stavgång, 2,5 km på motionsslingan. Där fick jag se ett rådjur – gud vad mysigt det såg ut!
Sen när jag kom hem så gjorde jag såna där – vad heter cevapcici
– korvar. Det var blandfärs med lite kryddor i och sen ris och kebabsås till. Det var enkelt och lätt – jag tog samma sås som jag gjorde i lördags, men istället för curry så hällde jag i kebabkryddan. Det åt jag och sen såg på tv och tog det allmänt lugnt.
Det var ju en överraskning att jag sov så länge idag!
Men nu får jag krypa ner i sängen och ni får ha det så gott!
lördag, juni 18, 2016
❤️Mysdag❤️
Sen tog gubben och pojken och åkte iväg och köpte ett skåp till köket. Så nu är jag så ivrig att få i ordning på det här skåpet. Men vi får se när det blir iordning, så jag får ställa in mina maskiner. Men vi får se när vi får det klart.
Till middag blev det stekt kyckling med curry och ris. Jag gjorde faktiskt så att jag tog lite majonnäs, grädde och curry och blandade ihop. Det blev väldigt gott. Och så tog vi gott vin till maten och satt och hade det allmänt lite trevligt och underbart. Men ni får ha det gott så hörs vi!
fredag, juni 17, 2016
Fredag blev tur ute
Sen gick vi en stund och titta, kika på kläder – det var mycket rea och så. Sen tog vi bilen och åkte ut mot stallgårdens krog och kafé. Där fick vi väldigt god mat – eller vi köpte ärligt talat maten, 115 spänn, det är ju ganska mycket! Det var pannbiff med potatispuré, löksky och stuvade morötter – det var jättegott. Det var roligt att gå och kika därute. Det var ett väldigt fint ställe, det kändes som en lyxkrog. De hade till och med hembakat! Det var väldigt fina saker och bakverk – det fanns mycket att titta på!
Sen tog vi oss en sibyllahamburgare och så.
Jag var trött på kvällen och jag ville bara gå och lägga mig - så är det när man är uppe och härjar hela dagen!
torsdag, juni 16, 2016
Tystheten släpper jag nu!
God morgon på er!
Jag tänker släppa ut en grej som jag tror, men jag får ingen hjälp av vården överhuvudtaget. Jag har IBS. Tror jag har haft det i flera år. Man pratar inte om det här överhuvudtaget. De här akuta besvären man har som kommer plötsligt, man vet inte. Det kanske är fint väder ute och alla andra åker till stranden. Jag får sitta hemma. Jag måste veta var en toalett finns.
Idag är det en sån här dag som jag inte kan gå ut. Jag måste ha närheten av en toalett. Jag skulle göra så mycket hemma, känner mig helt orkeslös, känner mig oåähh! Ärligt talat. Jag har ont i magen, känner mig aptitlös, kan inte äta. Jag får inte behålla maten så det bara rinner rakt igenom mig. Jag tog bara fil i morse och det tog bara en halvtimme så var allt borta. Och så har jag den här tröttheten. Jag har vart på flera läkarbesök och jag får ingen hjälp
ifrån vården. Jag har fått bara något pulver som jag ska ta. Men det är inte alltid man orkar få i sig det här pulvret, man blir spyfärdig.
Jag tänkte bara tala om. På www.1177.se finns det lite om det här. Och allt stämmer ju inte in på mig här, men delvis så gör det, faktiskt. Man kan vara läkare själv, ärligt talat. Jag tänkte bara berätta om mina problem, är det inte det ena så är det det andra. Det känns skit rent ut sagt. Men nu ska jag få hjälp av sambons pojk, vi ska åka och slänga skräp och jag får försöka att följa med. Ja, jag ska försöka, verkligen. Jag tänkte bara att jag skulle berätta vad jag har fått. Det är inte kul. Det har vart superjobbigt. Det är inte alltid det finns närheten till en viss grej.
God morgon!
Vi tog oss lite vin och satt på balkongen och pratade. Det var allmänt trevligt.
onsdag, juni 15, 2016
Äntligen blev det semester!
nu har ett bra skrivprogram kommit..
texet från appen: Oribi Writer är det ultimata skrivverktyget för dig som behöver rättstavnings- och språkstöd medan du skriver och/eller efter att du har skrivit klart. Appen fungerar som en egen ordbehandlare och innehåller en helt unik rättstavningsfunktion och grammatikkontroll. Oribi Writer är framtaget särskilt med tanke på personer med läs- och skrivsvårigheter och dyslexi, men kan med fördel användas av alla som emellanåt behöver hjälp med stavning och språkstöd.




