| lån oto från: http://www.findus.se/produkter/skafferivaror/mixer/mix-chili-con-carne/ |
torsdag, april 28, 2016
80 procent?
tisdag, april 26, 2016
Snöväder
God morgon!
Det är ny vecka. Det är ett fruktansvärt väder – snöoväder! Jag tycker det är tråkigt med vädret.
På torsdag är det två läkare som ska göra en bedömning av min handled, för att se vad de kan göra. Jag har så fruktansvärt ont och jag känner mig frustrerad och besviken. Jag vill göra så mycket och jag hade sett fram emot den här tiden och kunna få köra bil. Men det är åt helvete, jag kan inte växla. Jag är frustrerad över det här – jag känner mig otillräcklig och jag tappar saker.
Jag vill ha fint i lägenheten och jag vill ha vårblommor på balkongen och ha allting som tillhör våren.
Men mitt i allt elände och kaos så ser jag fram emot min semester. Jag har aldrig längtat så mycket efter en semester som nu. Vi har hyrt en stuga på Gotland i en vecka – det ska bli så kul att få komma dit. Jag har varit där i min ungdom, jag var där på en kurs, en gång i tiden med ett parti som jag var med i. Det kan jag i alla fall se fram emot.
Jag tycker att vädret kan bli lite bättre!
Jag hoppas jag kan få hjälp med min handled.
Jag tänker mycket på ungdomarna som ska in på gymnasiet – hur ska det gå för dem? Det är mycket nu, för barnen. Det är nationella prov och mycket stress på skolan. Jag tänker på dem varje dag – hur ska det gå för dem i framtiden? Kraven blir högre och högre – jag fattar inte ungdomar ska klara sig i samhället idag när det är så stora krav.
Ja, ni får ha det så gött, så får vi se vad som händer. Träning är inget för mig just nu, det är bara vila som gäller och göra lite armhävningar och träna.
Ni får ha det så gött!
lördag, april 16, 2016
ja kunde förstå
Sen blev han nyfiken och ville åka till körrgårn och titta och vi gick gata upp och ner där. Vi fick röra på oss och fick en liten promenad.
Sen åkte vi hem och satte oss och såg på Maria Waernfilmen och tog det allmänt lugnt. Jag var ganska sleten och trött, men det går ju att göra det någon gång ibland. Men det har vart en underbar helg och att ha fått träffa hans släktingar och min mamma en liten kort stund. Och god mat och trevligt. Det är tur att jag har någon som bryr sig och tycker om en. Men, ni får ha det så bra!
fredag, april 15, 2016
Cless eller inte
Sen åkte vi tillbaka till Karlstad CCC och John Cleese:
tisdag, april 12, 2016
Mås eller mobbing ¿
Nu, på morgonen, när jag åkte bussen och gick till jobbet, så tänkte jag ”Usch”, när jag såg måsar som bråkade med varandra. Det var två stycken som drog i varandras fjädrar. Det kändes som det var mobbning på gång. Det kändes lite konstigt, ärligt talat. Hur människor och djur kan mobba varandra och så – det var lite kusligt. Det kändes inte all right.
Det är full fart och jag förstår inte hur jag ska få ihop min tid och hur jag ska jobba. Jag känner mig lite frustrerad hur jag ska hinna med, hur jag ska göra, hur jag ska jobba. Jag får mer och mer att göra, och mindre tid jobbar jag och ont har jag. Jag vet inte om jag ska säga till mig själv att jag ska ta det lugnt och inte stressa upp mig eller om jag ska kasta in handduken på jobbet också, för att jag har så himla ont. Alla jagar mig och så. Jag får försöka och så.
Idag ska jag faktiskt gå till frissan – varför kommer det så tidigt i åldern att man får gråa hår? Jag tycker inte det är kul! Jag känner att jag måste göra om mig och göra mig fin till helgen. Fast jag känner att jag egentligen inte har ekonomi till det, för sjukkassan dröjer med 30 dagars handläggning. Jag fattar inte att de ska ha så lång tid på sig, men det är så det är.
Ni får ha det så gott, så hörs vi!
lördag, april 09, 2016
orklös eller
fredag, april 08, 2016
baklängs är det
Fredag eftermiddag så åkte jag hem och så - min snälla och underbara sambo och jag; vi gick till Singbar och fick en jättegod biff med grönsaker och ris. Det var mumsigt. Och så var det mjukglass till efterrätt. Det var väldigt gott.
Så åkte vi hem och såg på Maria Waern-filmen. Så han var så omtänksam att jag inte skulle göra så mycket med mat. Men jag orkade inte sitta uppe så länge, så jag gick och la mig tidigt faktiskt. Kände att jag var lite sleten. Det värker fortfarande i min handled och jag får försöka och göra så lite som möjligt i helgen. Det känns inte så kul.
torsdag, april 07, 2016
hitta en bra låt om mobbining
Lasse Mattila - Djupt ner i hjärtat det svider
Hej kära bloggare. Jag har inte haft ork och göra detta, och blogga just nu. Jag har haft fruktansvärd värk i min handled. Så har jag mått illa av värken. Sen har jag gått på arbetsterapin och tränat nu 9 gånger, för att förstärka min handled med olika grejor och tränat och sådär.
Det har varit väldigt trevliga personer och det har vart en gruppträning och ja, det har vart motiverande. Fast jag hade handledsskador och de andra hade reumatisk värk och hade såna här paraffingrejorsamtidigt. Jag fattar inte hur de sätter ihop folk. Men det har gått och jag har gjort mina övningar och grejat och donat. Sen har jag vart och prövat vattengympa men det blev ju som i början, innan operation också. Då blev det som en ballong. Och jag har testat spinning, men då höll jag inte i styret och då höll jag ju på och ramla av med spinningskorna på, men det får gå. Jag är motiverad för att få upp flåset igen.
Kan ni tänka er – jag ska på John Cleese i Karlstad nästa fredag!
Jag som knappt inte har språket, engelska. Det ska bli en prövning och testa. Men många säger att jag kommer och klara av detta. Jag kommer och förstå honom ändå. Han är väldigt bra på kroppsspråk, berättade hon faktiskt för mig.
Nu har äntligen Västtrafik här i Västra Götaland fixat en app som heter ”Go to”, så du kan be föräldrar att lägga in, så slipper dom ha busskort. Det blir lite lättare för barnen att kunna använda. Mobilen har deju alltid med sig men busskort har de aldrig med. Bara telefonen är laddad, men det finns ju på bussen nu runt i Västra Götaland. Så det känns bra.
Och jag jobbar fortfarande halvtid och domen blir idag. Jag ska till läkaren, då får vi se vad dom säger och så.
Sen fick jag höra på en bra låt. Och jag kände såhär: Jag är tillbaka i min tid, hur jag var utstött och mobbad på min skola när jag gick, och det är ju samma idag … Det låten var kanonbra. Jag ska lägga ut den på sidan, så ska ni få höra på den. Det är en väldigt bra kille från Uddevalla som spelar in låtar.
Nu har jag skrivit av mig lite granna här, så får ni ha det så gott och så hörs vi!
