tisdag, januari 26, 2016

Löning?

Nu är det tisdag och grått väder och allting. Man känner sig lite seg och så där. Tur att min sambo hade fått löningen den dagen, så vi fick in på ICA-kortet, det kändes jättebra.

 Jag var nere på vattenträning här och körde ett pass igår, men jag hade ju otur, jag glömde baddräkten! Jag fick köpa mig en baddräkt, men den var ju för liten nästan, jag kände mig som en Michelingubbe i den. Nej, jag vill inte ha den över huvud taget! Sen in i träningen, bra ledare, jag vet ju vem det är och så där. Jag känner henne genom andra saker. Men hon var på mig hela tiden, två gånger var hon på mig och sa till mig att jag skulle träna och så där. Det är ju gott att dom gör det, men…

 Det var ju snällt av min sambos son att köra mig till mataffären. Sen var jag tvungen att sätta mig ner och vila mig, jag var lite trött och slö och så där. Men så här kan det gå, att man glömmer lite saker och sådär, men man får ju försöka!

måndag, januari 25, 2016

Råttan smyger

Varför är man så seg som en råtta på morgonen? Start på en ny vecka och allting. Jag blir väldigt förvånad, flatscanner och kompensationshjälpmedel fungerar inte ihop. Jag blir skogstokig, jag har suttit i helgen och försökt få i ordning till mina elever. Att hårdvaran är så skör så den inte går att använda längre, jag blir väldigt förvånad. Men det får vara.

 Sen tror jag mitt liv är upp- och nervänt lite grand, jag är väl svår att leva med, kanske. Jag måste ta min takt på grund av mina funktionshinder. Jag har ju lite skador och sånt, jag ska ju snart in på en liten operation. Jag kan inte göra så mycket faktiskt, handen svullnar upp direkt på mig, det är inte kul.

 Nu är det motivation att börja gå och träna idag, och se om man kommer ner. Och så ska jag se om någon kan köra mig till mataffären.

 I helgen gjorde jag massor av olika matlådor, men nu fattas det grönsaker och potatis och pasta. Men ni får ha det så gott!

fredag, januari 22, 2016

Snart är det

Nu är det skönt att det är helg! Jag har varit lite sliten och trött, och somnat tidigt efter jobbet och sovit många timmar. Så har jag varit på vattenjympan, och då fick jag ju kramp i vattnet igen. Så jag har vilat och så där. Idag ska jag motivera mig att gå ner på spinning. Det är en hurtbulle som ska ha det här spinningpasset, jag får väl stå ut. Han är lite för mycket, tycker jag, men det får gå. Jag får motivera mig, jag tar och går ner. Men medmänniskor har ofta inte förstått att man har svårt att läsa och ta in text. Varför kan det inte vara lite bättre med människor, att ha förförståelse att man har svårt att läsa och skriva. Det är inte alltid det funkar, man kommer inte bara och gör det, faktiskt. Nu känns det gott, ärligt talat. Ni får ha en trevlig helg!

onsdag, januari 20, 2016

Förbered frukosten kvällen innan




Tips från orka plugga..

för dig som är trött morgon? Här har något fixa kvällen innan med frukosten. 

Orka plugga?

Har ju slagit ett slag för "orka plugga" som på ett enkelt och tydligt sätt förklarar vissa kunskapskrav- för elev, men kanske?






tisdag, januari 19, 2016

Tisdag

dag har jag faktiskt bestämt mig att jag ska gå ner på träning. Jag tycker att hon är väldigt bra på träning och sånt. Jag sprang på en före detta som städade hemma hos oss, och stod och tjötade en liten stund på stan. Så gick jag ner och gjorde träning, och sen satte jag mig och såg på Bygglov. Jag gjorde inte så mycket mer, det var lite segt här på tisdan. Men det får gå, man får försöka. Jag får ju hålla på och träna några veckor till, så får vi se hur det kommer att gå. Men ni får ha det så gott! 

måndag, januari 18, 2016

Kebabkyckling

Recept kommer sen

Från enkät skolinspektionen

Här kan ni läs skolinspektionen. Klicka på länka läs mer:

Många elever saknar studiero

– Det är allvarligt att alla elever i skolan inte känner det lugn och den ro i skolan som de har rätt till och som bidrar till att de kan följa och tillgodogöra sig undervisningen, säger Helén Ängmo, tillförordnad generaldirektör, Skolinspektionen.

Skolinspektionens analys bygger på svar från elever och personal som deltagit i Skolenkäten 2015. 


http://skolinspektionen.se/sv/Tillsyn--granskning/Nyheter1/manga-elever-saknar-studiero/