torsdag, maj 27, 2010

stôlleprov

Det är torsdag, en dag kvar… nej, det är det inte alls, nu tittade jag fel igen… jo, det är det ju! Nu är jag snurrig här! Det är torsdag idag, det var ju onsdag igår! Vilket dåligt minne jag har här på morgonen, jag är trött och lite seg. Jag vaknade lite för sent, jag har suttit och grejat med tipspromenaden. Jag måste ha tjugo frågor, och dom måste vara lite kluriga också! Det får ju inte vara för lätta grejer. Jag satt här till sent i går kväll, och jag har faktiskt inte gjort det. Det är fullt upp! Men ni får ha en bra dag, så får vi se vad jag hittar på idag för stôlleprov!

stôlleprov

Det är torsdag, en dag kvar… nej, det är det inte alls, nu tittade jag fel igen… jo, det är det ju! Nu är jag snurrig här! Det är torsdag idag, det var ju onsdag igår! Vilket dåligt minne jag har här på morgonen, jag är trött och lite seg. Jag vaknade lite för sent, jag har suttit och grejat med tipspromenaden. Jag måste ha tjugo frågor, och dom måste vara lite kluriga också! Det får ju inte vara för lätta grejer. Jag satt här till sent i går kväll, och jag har faktiskt inte gjort det. Det är fullt upp! Men ni får ha en bra dag, så får vi se vad jag hittar på idag för stôlleprov!

onsdag, maj 26, 2010

Rädda Skrivknuten

Dyslexiförbundet FMLS rådgivnings-, informations-, och utvecklingsverksamhet Skrivknuten har funnits sedan 1986. Skrivknutens arbete är unikt och betyder mycket både för enskilda individer och för samhället i stort. Bland annat fortbildar Skrivknuten 3000 lärare per år.
En nedläggning av Skrivknuten får stora konsekvenser för alla de hundratusentals som är i behov av stöd, råd och information om dyslexi/läs- och skrivsvårigheter.
Därför kräver vi att Skrivknutens ekonomiska framtid säkras, och att utbildningsdepartementet även fortsättningsvis tar ansvar genom att stödja det viktiga arbete Skrivknuten utför.
skriv på här för Insamlingen  klicka på länken:

http://namninsamling.se/index.php?nid=4681

Rädda Skrivknuten

Dyslexiförbundet FMLS rådgivnings-, informations-, och utvecklingsverksamhet Skrivknuten har funnits sedan 1986. Skrivknutens arbete är unikt och betyder mycket både för enskilda individer och för samhället i stort. Bland annat fortbildar Skrivknuten 3000 lärare per år.
En nedläggning av Skrivknuten får stora konsekvenser för alla de hundratusentals som är i behov av stöd, råd och information om dyslexi/läs- och skrivsvårigheter.
Därför kräver vi att Skrivknutens ekonomiska framtid säkras, och att utbildningsdepartementet även fortsättningsvis tar ansvar genom att stödja det viktiga arbete Skrivknuten utför.
skriv på här för Insamlingen  klicka på länken:

http://namninsamling.se/index.php?nid=4681

trögt

God morgon på er.


Det var väldigt trögt i morse och komma upp. Segt var det. Usch, säger jag bara. Det känns jättejobbigt att vara så här. Det var en tuff vecka att börja med heltid – ja, jag jobbar mer än heltid.
Så är det, inte roligt alls att det blir så.
Jag har varit på båda skolorna idag och sprungit och grejat, och planerat in. Men gud vad fort en vecka går! Nästa vecka ska jag cykla en mil. Och det är ju inte sådär käckt, men det får gå. Det är trögt men nu ska jag faktiskt krypa ner i sängen och sova och sen ska jag ta tag i det jag måste göra. Det får bli efterkälke här.
Ni får ha det så gott.

trögt

God morgon på er.


Det var väldigt trögt i morse och komma upp. Segt var det. Usch, säger jag bara. Det känns jättejobbigt att vara så här. Det var en tuff vecka att börja med heltid – ja, jag jobbar mer än heltid.
Så är det, inte roligt alls att det blir så.
Jag har varit på båda skolorna idag och sprungit och grejat, och planerat in. Men gud vad fort en vecka går! Nästa vecka ska jag cykla en mil. Och det är ju inte sådär käckt, men det får gå. Det är trögt men nu ska jag faktiskt krypa ner i sängen och sova och sen ska jag ta tag i det jag måste göra. Det får bli efterkälke här.
Ni får ha det så gott.

tisdag, maj 25, 2010

blodtryckstabletterna

Det är tisdag morgon… det är så skönt idag, vi kan åka ihop till jobbet och alltihop. Men det blir en lång dag, för vi ska ha vårfestival på mitt jobb idag. Så det blir sent idag också, det är full fart här. Ett stôlleprov gjorde jag i morse! Jag gjorde köttfärssås, som vi ska ha med oss idag, för jag orkade inte stå i går kväll. Vi hade årsmöte i vägföreningen, så jag orkade inte stå och greja med det, så det gjorde vi i morse här. Det var lite skönt. Så nu ska jag springa in i duschen och duscha mig och borsta tänderna och äta lite frukost. Det är så gott. Men så typiskt, jag tålde inteblodtryckstabletterna , så jag är så svullen runt vrister och leder, så det är inte klokt. Så jag ska hämta ut nya mediciner idag, jag får springa på apoteket och hos läkaren, det är inte roligt, men det får gå. Men jag ska försöka jobba på min dag här, jag ska bita ihop och försöka i alla fall. Jag ska vara på två skolor idag.

blodtryckstabletterna

Det är tisdag morgon… det är så skönt idag, vi kan åka ihop till jobbet och alltihop. Men det blir en lång dag, för vi ska ha vårfestival på mitt jobb idag. Så det blir sent idag också, det är full fart här. Ett stôlleprov gjorde jag i morse! Jag gjorde köttfärssås, som vi ska ha med oss idag, för jag orkade inte stå i går kväll. Vi hade årsmöte i vägföreningen, så jag orkade inte stå och greja med det, så det gjorde vi i morse här. Det var lite skönt. Så nu ska jag springa in i duschen och duscha mig och borsta tänderna och äta lite frukost. Det är så gott. Men så typiskt, jag tålde inteblodtryckstabletterna , så jag är så svullen runt vrister och leder, så det är inte klokt. Så jag ska hämta ut nya mediciner idag, jag får springa på apoteket och hos läkaren, det är inte roligt, men det får gå. Men jag ska försöka jobba på min dag här, jag ska bita ihop och försöka i alla fall. Jag ska vara på två skolor idag.