God morgon på er. Gråmulen morgon. Uschamejen. Det är inte kul att det är så dåligt väder ute. Ja, jag var på jobbet. Det var så gott och lyxigt idag. Henke är ledig så jag kunde ha bilen till jobbet. Och han fixade lite frukost till mig. Det var helt underbart, skönt.
Sedan rekognoscerade vi oss här ute på Vårhaga för vi ska snart ha läger med våran lilla klass. Så att jag har lovat och visa runt här och vi har gått en bra bit här. Så det var kul att jag fick ha bilen idag och slapp åka buss för jag hade sovit lite dåligt i natt.
Nu ikväll är det HSO-årsmöte. Vi får se hur många föreningar som dyker upp.
Ni får ha en bra dag.
måndag, maj 17, 2010
rekognoscerade
God morgon på er. Gråmulen morgon. Uschamejen. Det är inte kul att det är så dåligt väder ute. Ja, jag var på jobbet. Det var så gott och lyxigt idag. Henke är ledig så jag kunde ha bilen till jobbet. Och han fixade lite frukost till mig. Det var helt underbart, skönt.
Sedan rekognoscerade vi oss här ute på Vårhaga för vi ska snart ha läger med våran lilla klass. Så att jag har lovat och visa runt här och vi har gått en bra bit här. Så det var kul att jag fick ha bilen idag och slapp åka buss för jag hade sovit lite dåligt i natt.
Nu ikväll är det HSO-årsmöte. Vi får se hur många föreningar som dyker upp.
Ni får ha en bra dag.
Sedan rekognoscerade vi oss här ute på Vårhaga för vi ska snart ha läger med våran lilla klass. Så att jag har lovat och visa runt här och vi har gått en bra bit här. Så det var kul att jag fick ha bilen idag och slapp åka buss för jag hade sovit lite dåligt i natt.
Nu ikväll är det HSO-årsmöte. Vi får se hur många föreningar som dyker upp.
Ni får ha en bra dag.
söndag, maj 16, 2010
flera veckor
Söndag morgon, Alla ligger väl och sover med en bakfylla? Klockan är inte ens 11.00 och jag är uppe. Så länge har jag inte sovigt på flera veckor det var skönt. Henke hade gjort mig en smörgås och fixat kaffe till mig det behövde jag verklig jag känner av mitt huvud idag inte kul.
Nu ska jag krypa ner under täcke med ljudboken i handen fast ja kanske borde diska nått annat men e för seg för detta. Det är mysigt att bara ligga och lyssna på ljudbok och fast det är mitt på dagen.
Det är Viveca Stens debutroman som jag tycker är riktigt bra, man tänker direkt på Camilla Läckeberg när man läser boken då det påminner om Läckbergs sätt att skriva.
Det här kan absolut bli en ny favoritförfattare för min del. Jag trodde inte att de lugnaste vatten är den första boken i en serie Sandhamnsdeckare om kriminalinspektören kunde få mig att sluka tiden från mig. jag vill bara läsa nästa och näst bok sen får man se när hon kommer ute med den fjärde boken. Det är tur att det finns TBPs hemsida där kan man hitta olika författare.
Nu ska jag krypa ner under täcke med ljudboken i handen fast ja kanske borde diska nått annat men e för seg för detta. Det är mysigt att bara ligga och lyssna på ljudbok och fast det är mitt på dagen.
Det är Viveca Stens debutroman som jag tycker är riktigt bra, man tänker direkt på Camilla Läckeberg när man läser boken då det påminner om Läckbergs sätt att skriva.
Det här kan absolut bli en ny favoritförfattare för min del. Jag trodde inte att de lugnaste vatten är den första boken i en serie Sandhamnsdeckare om kriminalinspektören kunde få mig att sluka tiden från mig. jag vill bara läsa nästa och näst bok sen får man se när hon kommer ute med den fjärde boken. Det är tur att det finns TBPs hemsida där kan man hitta olika författare.
flera veckor
Söndag morgon, Alla ligger väl och sover med en bakfylla? Klockan är inte ens 11.00 och jag är uppe. Så länge har jag inte sovigt på flera veckor det var skönt. Henke hade gjort mig en smörgås och fixat kaffe till mig det behövde jag verklig jag känner av mitt huvud idag inte kul.
Nu ska jag krypa ner under täcke med ljudboken i handen fast ja kanske borde diska nått annat men e för seg för detta. Det är mysigt att bara ligga och lyssna på ljudbok och fast det är mitt på dagen.
Det är Viveca Stens debutroman som jag tycker är riktigt bra, man tänker direkt på Camilla Läckeberg när man läser boken då det påminner om Läckbergs sätt att skriva.
Det här kan absolut bli en ny favoritförfattare för min del. Jag trodde inte att de lugnaste vatten är den första boken i en serie Sandhamnsdeckare om kriminalinspektören kunde få mig att sluka tiden från mig. jag vill bara läsa nästa och näst bok sen får man se när hon kommer ute med den fjärde boken. Det är tur att det finns TBPs hemsida där kan man hitta olika författare.
Nu ska jag krypa ner under täcke med ljudboken i handen fast ja kanske borde diska nått annat men e för seg för detta. Det är mysigt att bara ligga och lyssna på ljudbok och fast det är mitt på dagen.
Det är Viveca Stens debutroman som jag tycker är riktigt bra, man tänker direkt på Camilla Läckeberg när man läser boken då det påminner om Läckbergs sätt att skriva.
Det här kan absolut bli en ny favoritförfattare för min del. Jag trodde inte att de lugnaste vatten är den första boken i en serie Sandhamnsdeckare om kriminalinspektören kunde få mig att sluka tiden från mig. jag vill bara läsa nästa och näst bok sen får man se när hon kommer ute med den fjärde boken. Det är tur att det finns TBPs hemsida där kan man hitta olika författare.
lördag, maj 15, 2010
städ dag
Godmorgon, Härligt med grötfrukost! Vi har spenderat hela förmiddagen och städat lite här hemma. Nu ska vi ta en kopp elvakaffe och njuta.Till lunch åt vi till hemgjorda köttbullar, med lök, stekt potatis och öl till.
Nu är det vår och våran granne bjöd in alla sommargäster och fastbonde här till områdesfest. Grannen stod för ved, grill och grillkol mat och dricka fick vi ta med oss själva. Vi hade en eld att sitta runt så det va riktigt trevligt. Vi grillade korv några andra kött det är ju så gött äta ute i de gröna. Vi blev ca 30 st på kvällen och det var ju bra med tanke på att det regnade på förmiddan. Vi satt och pratade och skojjade till det blev mörkt klockan blev 23.00 när vi gick hem. Efter den dag var vi så trötta så vi nästan somnade med en gång.
Nu är det vår och våran granne bjöd in alla sommargäster och fastbonde här till områdesfest. Grannen stod för ved, grill och grillkol mat och dricka fick vi ta med oss själva. Vi hade en eld att sitta runt så det va riktigt trevligt. Vi grillade korv några andra kött det är ju så gött äta ute i de gröna. Vi blev ca 30 st på kvällen och det var ju bra med tanke på att det regnade på förmiddan. Vi satt och pratade och skojjade till det blev mörkt klockan blev 23.00 när vi gick hem. Efter den dag var vi så trötta så vi nästan somnade med en gång.
städ dag
Godmorgon, Härligt med grötfrukost! Vi har spenderat hela förmiddagen och städat lite här hemma. Nu ska vi ta en kopp elvakaffe och njuta.Till lunch åt vi till hemgjorda köttbullar, med lök, stekt potatis och öl till.
Nu är det vår och våran granne bjöd in alla sommargäster och fastbonde här till områdesfest. Grannen stod för ved, grill och grillkol mat och dricka fick vi ta med oss själva. Vi hade en eld att sitta runt så det va riktigt trevligt. Vi grillade korv några andra kött det är ju så gött äta ute i de gröna. Vi blev ca 30 st på kvällen och det var ju bra med tanke på att det regnade på förmiddan. Vi satt och pratade och skojjade till det blev mörkt klockan blev 23.00 när vi gick hem. Efter den dag var vi så trötta så vi nästan somnade med en gång.
Nu är det vår och våran granne bjöd in alla sommargäster och fastbonde här till områdesfest. Grannen stod för ved, grill och grillkol mat och dricka fick vi ta med oss själva. Vi hade en eld att sitta runt så det va riktigt trevligt. Vi grillade korv några andra kött det är ju så gött äta ute i de gröna. Vi blev ca 30 st på kvällen och det var ju bra med tanke på att det regnade på förmiddan. Vi satt och pratade och skojjade till det blev mörkt klockan blev 23.00 när vi gick hem. Efter den dag var vi så trötta så vi nästan somnade med en gång.
fredag, maj 14, 2010
Gråmulet ute och trist
Jag måste till läkaren idag för att få mediciner för mitt blodtryck. Jag känner mig så gammal redan när jag börjar få såna här mediciner. Nu ska Henke åka med mig till stan. Vi lediga bägge två för vi har klämdag idag och det är helt underbart och få vara ledig och bara mysa tillsammans. Ni får ha en bra dag! Vi stack upp till stan, och jag var hos läkaren och kollade blodtrycket. Jag fick lite mediciner för det, det är inte roligt, men det får gå. Så gick vi till café House och tog lite mocka-latte och muffins med lingon och kardemumma det var smarrigt och gott. Så stack vi upp och handlade. Så idag blir det makrill med spenat och potatis till middag. Det var så länge sen, det är så gott med makrill! Det är så härligt att vara lediga tillsammans! Ni får ha en bra eftermiddag!
![]() |
Dagens middag:Stekt makrill vackert guldbrun på båda sidor i matfett. Lägg upp på fat och garnera med dill och citron. Servera med kokt potatis,grönsaker,klick majonäs och Spenatstuvning. |
Gråmulet ute och trist
Jag måste till läkaren idag för att få mediciner för mitt blodtryck. Jag känner mig så gammal redan när jag börjar få såna här mediciner. Nu ska Henke åka med mig till stan. Vi lediga bägge två för vi har klämdag idag och det är helt underbart och få vara ledig och bara mysa tillsammans. Ni får ha en bra dag! Vi stack upp till stan, och jag var hos läkaren och kollade blodtrycket. Jag fick lite mediciner för det, det är inte roligt, men det får gå. Så gick vi till café House och tog lite mocka-latte och muffins med lingon och kardemumma det var smarrigt och gott. Så stack vi upp och handlade. Så idag blir det makrill med spenat och potatis till middag. Det var så länge sen, det är så gott med makrill! Det är så härligt att vara lediga tillsammans! Ni får ha en bra eftermiddag!
![]() |
Dagens middag:Stekt makrill vackert guldbrun på båda sidor i matfett. Lägg upp på fat och garnera med dill och citron. Servera med kokt potatis,grönsaker,klick majonäs och Spenatstuvning. |
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)


