God morgon, solen skiner. Måndag morgon och ny arbetsvecka.
Idag har jag lyx faktiskt på grund av att jag har LÄSK-gruppsmöte i eftermiddag. Så jag får börja senare för det ligger ju sent på eftermiddagarna detta.
Så nu jag ska äta lite frukost och göra i ordning mig. Så ska jag planera in vad jag ska göra idag. Få se vad jag ska hitta på.
Vi på LÄSK-gruppsmötet ska göra en skrivelse till en högre instans om att vi finns, många vet inte att vi finns här i kommunen. Det är viktigt att vi sprider vår information, och det är viktigt att många är med. Det är biblioteket och Dyslexiförbundet, och dyslexikonsulenten, och olika från PPR här i kommunen. Så jag hoppas att vi får ordning på detta pappret. Det var väldigt bra som skolläkaren hade skrivit, men det är mycket mer som ska med, och vi ska ta bort lite grejer och så. Vi får se hur detta går. Så var jag på länsmöte i går kväll, det handlade om att skriva motioner och skicka iväg till kongressen till hösten. Det var viktigt att jag kom med på det mötet igår.
måndag, maj 10, 2010
läskmöte
God morgon, solen skiner. Måndag morgon och ny arbetsvecka.
Idag har jag lyx faktiskt på grund av att jag har LÄSK-gruppsmöte i eftermiddag. Så jag får börja senare för det ligger ju sent på eftermiddagarna detta.
Så nu jag ska äta lite frukost och göra i ordning mig. Så ska jag planera in vad jag ska göra idag. Få se vad jag ska hitta på.
Vi på LÄSK-gruppsmötet ska göra en skrivelse till en högre instans om att vi finns, många vet inte att vi finns här i kommunen. Det är viktigt att vi sprider vår information, och det är viktigt att många är med. Det är biblioteket och Dyslexiförbundet, och dyslexikonsulenten, och olika från PPR här i kommunen. Så jag hoppas att vi får ordning på detta pappret. Det var väldigt bra som skolläkaren hade skrivit, men det är mycket mer som ska med, och vi ska ta bort lite grejer och så. Vi får se hur detta går. Så var jag på länsmöte i går kväll, det handlade om att skriva motioner och skicka iväg till kongressen till hösten. Det var viktigt att jag kom med på det mötet igår.
Idag har jag lyx faktiskt på grund av att jag har LÄSK-gruppsmöte i eftermiddag. Så jag får börja senare för det ligger ju sent på eftermiddagarna detta.
Så nu jag ska äta lite frukost och göra i ordning mig. Så ska jag planera in vad jag ska göra idag. Få se vad jag ska hitta på.
Vi på LÄSK-gruppsmötet ska göra en skrivelse till en högre instans om att vi finns, många vet inte att vi finns här i kommunen. Det är viktigt att vi sprider vår information, och det är viktigt att många är med. Det är biblioteket och Dyslexiförbundet, och dyslexikonsulenten, och olika från PPR här i kommunen. Så jag hoppas att vi får ordning på detta pappret. Det var väldigt bra som skolläkaren hade skrivit, men det är mycket mer som ska med, och vi ska ta bort lite grejer och så. Vi får se hur detta går. Så var jag på länsmöte i går kväll, det handlade om att skriva motioner och skicka iväg till kongressen till hösten. Det var viktigt att jag kom med på det mötet igår.
söndag, maj 09, 2010
söndag
Godmorgon, idag är det redan söndag och imorgon är de arbete igen fast det är ju bara tre dagar så det är skönt. Vaknade tidigt idag av Henke som tyckte att det var dags med en liten frukost. sen blev det Idag har jag grejat massor här hemma, jag har verkligen försökt få ordning men snart ger jag upp. Det finns ingen plats att lägga saker på längre. Märks mer och mer att vi verkligen är i behov av en större garderober. Sen började jag plocka lite i vardagsrummet. Det slutade med att jag stod på alla fyra och knäskurade golvet. Jag vet inte varför. Fick bara lust att göra golvet riktigt rent vi tillbringar mycket tid där. Ändå se till att ha det hyfsat hemma.
söndag
Godmorgon, idag är det redan söndag och imorgon är de arbete igen fast det är ju bara tre dagar så det är skönt. Vaknade tidigt idag av Henke som tyckte att det var dags med en liten frukost. sen blev det Idag har jag grejat massor här hemma, jag har verkligen försökt få ordning men snart ger jag upp. Det finns ingen plats att lägga saker på längre. Märks mer och mer att vi verkligen är i behov av en större garderober. Sen började jag plocka lite i vardagsrummet. Det slutade med att jag stod på alla fyra och knäskurade golvet. Jag vet inte varför. Fick bara lust att göra golvet riktigt rent vi tillbringar mycket tid där. Ändå se till att ha det hyfsat hemma.
lördag, maj 08, 2010
pingvinväder
Gud vad skönt det var att vakna utvilad för igår somnade jag supertidigt. Vi hade en väldig mysig morgon med frukost som Henke fixade.
Det är svinkallt ute. Inte nog med att jag hade det väldigt knackigt med en alltför tidig morgon, det är dessutom pingvinväder ute. Jag hade fel kläder på mig verkligen. Det var jättekallt ute. Jag frös hela dagen. Nu ska vi samåka till stan för Henke ska jobba och jag ska åka till Göteborg med en annan tjej som är med i HSO.
Det ska handla om hur vi kan hjälpa till och förverkliga FN ´s konvention om rättigheter för personer med funktionsnedsättning. Genom att granska och se hur man följer de regelverk som finns.
Dom pratade mycket om LSS-lagen och många med funktions-nedsättningar som har det svårt. Varför har vi arbetslösa? Medborgare med funktionsnedsättning har ju rätt till ett arbete. Rättigheterna stärks genom den nya FN-konventionen. Varför händer det på 2000-talet att personer med funktionsnedsättningar inte får arbete? Det kan inte jag fatta. Det är inte klokt tycker jag!
Vi fick god mat där och jag hittade faktiskt i kulverten på Sahlgrenska. Det var himla bra.
Det här var en väldigt bra föreläsning som VG- HSO hade gjort.
Det var trevligt och bra men det var mycket om Göteborg. Det får gå, men det får till inspiration från andra ställen också.
http://www.hso.se/Global/Material/Projekt/M%C3%A4nskliga%20r%C3%A4ttigheter/Anv%C3%A4nd%20FNs%20konv.pdf
Det är svinkallt ute. Inte nog med att jag hade det väldigt knackigt med en alltför tidig morgon, det är dessutom pingvinväder ute. Jag hade fel kläder på mig verkligen. Det var jättekallt ute. Jag frös hela dagen. Nu ska vi samåka till stan för Henke ska jobba och jag ska åka till Göteborg med en annan tjej som är med i HSO.
Det ska handla om hur vi kan hjälpa till och förverkliga FN ´s konvention om rättigheter för personer med funktionsnedsättning. Genom att granska och se hur man följer de regelverk som finns.
Dom pratade mycket om LSS-lagen och många med funktions-nedsättningar som har det svårt. Varför har vi arbetslösa? Medborgare med funktionsnedsättning har ju rätt till ett arbete. Rättigheterna stärks genom den nya FN-konventionen. Varför händer det på 2000-talet att personer med funktionsnedsättningar inte får arbete? Det kan inte jag fatta. Det är inte klokt tycker jag!
Vi fick god mat där och jag hittade faktiskt i kulverten på Sahlgrenska. Det var himla bra.
Det här var en väldigt bra föreläsning som VG- HSO hade gjort.
Det var trevligt och bra men det var mycket om Göteborg. Det får gå, men det får till inspiration från andra ställen också.
http://www.hso.se/Global/Material/Projekt/M%C3%A4nskliga%20r%C3%A4ttigheter/Anv%C3%A4nd%20FNs%20konv.pdf
pingvinväder
Gud vad skönt det var att vakna utvilad för igår somnade jag supertidigt. Vi hade en väldig mysig morgon med frukost som Henke fixade.
Det är svinkallt ute. Inte nog med att jag hade det väldigt knackigt med en alltför tidig morgon, det är dessutom pingvinväder ute. Jag hade fel kläder på mig verkligen. Det var jättekallt ute. Jag frös hela dagen. Nu ska vi samåka till stan för Henke ska jobba och jag ska åka till Göteborg med en annan tjej som är med i HSO.
Det ska handla om hur vi kan hjälpa till och förverkliga FN ´s konvention om rättigheter för personer med funktionsnedsättning. Genom att granska och se hur man följer de regelverk som finns.
Dom pratade mycket om LSS-lagen och många med funktions-nedsättningar som har det svårt. Varför har vi arbetslösa? Medborgare med funktionsnedsättning har ju rätt till ett arbete. Rättigheterna stärks genom den nya FN-konventionen. Varför händer det på 2000-talet att personer med funktionsnedsättningar inte får arbete? Det kan inte jag fatta. Det är inte klokt tycker jag!
Vi fick god mat där och jag hittade faktiskt i kulverten på Sahlgrenska. Det var himla bra.
Det här var en väldigt bra föreläsning som VG- HSO hade gjort.
Det var trevligt och bra men det var mycket om Göteborg. Det får gå, men det får till inspiration från andra ställen också.
http://www.hso.se/Global/Material/Projekt/M%C3%A4nskliga%20r%C3%A4ttigheter/Anv%C3%A4nd%20FNs%20konv.pdf
Det är svinkallt ute. Inte nog med att jag hade det väldigt knackigt med en alltför tidig morgon, det är dessutom pingvinväder ute. Jag hade fel kläder på mig verkligen. Det var jättekallt ute. Jag frös hela dagen. Nu ska vi samåka till stan för Henke ska jobba och jag ska åka till Göteborg med en annan tjej som är med i HSO.
Det ska handla om hur vi kan hjälpa till och förverkliga FN ´s konvention om rättigheter för personer med funktionsnedsättning. Genom att granska och se hur man följer de regelverk som finns.
Dom pratade mycket om LSS-lagen och många med funktions-nedsättningar som har det svårt. Varför har vi arbetslösa? Medborgare med funktionsnedsättning har ju rätt till ett arbete. Rättigheterna stärks genom den nya FN-konventionen. Varför händer det på 2000-talet att personer med funktionsnedsättningar inte får arbete? Det kan inte jag fatta. Det är inte klokt tycker jag!
Vi fick god mat där och jag hittade faktiskt i kulverten på Sahlgrenska. Det var himla bra.
Det här var en väldigt bra föreläsning som VG- HSO hade gjort.
Det var trevligt och bra men det var mycket om Göteborg. Det får gå, men det får till inspiration från andra ställen också.
http://www.hso.se/Global/Material/Projekt/M%C3%A4nskliga%20r%C3%A4ttigheter/Anv%C3%A4nd%20FNs%20konv.pdf
fredag, maj 07, 2010
fredag vad händer
God morgon! Jag sitter och tittar på valberedningens förslag till HSO, och det är vissa personer som jag inte tycker ska vara inne där.
Nu har jag vaknat, och är seg som en råtta. Nu måste jag skynda på och duscha och göra i ordning mig, bussen går snart upp till stan. Usch, usch, så jag ska försöka komma iväg här nu, men jag är lite trött och så idag. Det var full speed igår, så jag känner mig lite seg, jag är på väg att bli sjuk igen, tror jag. Usch, usch! Så jag gick till vårdcentralen och kolla Blodtrycket hade naturligtvis gått upp idag, 146/100. Inte så bra, men det är väl därför jag är så yr.
När vi kom hem så blev det dator och tv tittande hela kvällen och Parkerade vi oss i soffan för att titta på talang och gick och la oss tidigt. För att jag ska på ett möte imorgon för att få Inspiration och kreativitet om FN:s konvention om rättigheter för personer med funktionsnedsättning i Göteborg. En fråga som kommer upp Hur påverkar FN-konventionen Utbildningsfrågorna i ett nationellt perspektiv?
Men ni får ha en trevlig helg och fredag, ha det så gott!
Nu har jag vaknat, och är seg som en råtta. Nu måste jag skynda på och duscha och göra i ordning mig, bussen går snart upp till stan. Usch, usch, så jag ska försöka komma iväg här nu, men jag är lite trött och så idag. Det var full speed igår, så jag känner mig lite seg, jag är på väg att bli sjuk igen, tror jag. Usch, usch! Så jag gick till vårdcentralen och kolla Blodtrycket hade naturligtvis gått upp idag, 146/100. Inte så bra, men det är väl därför jag är så yr.
När vi kom hem så blev det dator och tv tittande hela kvällen och Parkerade vi oss i soffan för att titta på talang och gick och la oss tidigt. För att jag ska på ett möte imorgon för att få Inspiration och kreativitet om FN:s konvention om rättigheter för personer med funktionsnedsättning i Göteborg. En fråga som kommer upp Hur påverkar FN-konventionen Utbildningsfrågorna i ett nationellt perspektiv?
Men ni får ha en trevlig helg och fredag, ha det så gott!
fredag vad händer
God morgon! Jag sitter och tittar på valberedningens förslag till HSO, och det är vissa personer som jag inte tycker ska vara inne där.
Nu har jag vaknat, och är seg som en råtta. Nu måste jag skynda på och duscha och göra i ordning mig, bussen går snart upp till stan. Usch, usch, så jag ska försöka komma iväg här nu, men jag är lite trött och så idag. Det var full speed igår, så jag känner mig lite seg, jag är på väg att bli sjuk igen, tror jag. Usch, usch! Så jag gick till vårdcentralen och kolla Blodtrycket hade naturligtvis gått upp idag, 146/100. Inte så bra, men det är väl därför jag är så yr.
När vi kom hem så blev det dator och tv tittande hela kvällen och Parkerade vi oss i soffan för att titta på talang och gick och la oss tidigt. För att jag ska på ett möte imorgon för att få Inspiration och kreativitet om FN:s konvention om rättigheter för personer med funktionsnedsättning i Göteborg. En fråga som kommer upp Hur påverkar FN-konventionen Utbildningsfrågorna i ett nationellt perspektiv?
Men ni får ha en trevlig helg och fredag, ha det så gott!
Nu har jag vaknat, och är seg som en råtta. Nu måste jag skynda på och duscha och göra i ordning mig, bussen går snart upp till stan. Usch, usch, så jag ska försöka komma iväg här nu, men jag är lite trött och så idag. Det var full speed igår, så jag känner mig lite seg, jag är på väg att bli sjuk igen, tror jag. Usch, usch! Så jag gick till vårdcentralen och kolla Blodtrycket hade naturligtvis gått upp idag, 146/100. Inte så bra, men det är väl därför jag är så yr.
När vi kom hem så blev det dator och tv tittande hela kvällen och Parkerade vi oss i soffan för att titta på talang och gick och la oss tidigt. För att jag ska på ett möte imorgon för att få Inspiration och kreativitet om FN:s konvention om rättigheter för personer med funktionsnedsättning i Göteborg. En fråga som kommer upp Hur påverkar FN-konventionen Utbildningsfrågorna i ett nationellt perspektiv?
Men ni får ha en trevlig helg och fredag, ha det så gott!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)

